تشکیل 47 پرونده قضایی برای کشاورزان متخلف مزارع جنوب پایتخت/ جلو آبیاری مزارع با فاضلاب خام گرفته می شود

11:29 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۰۵۶
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل 47 پرونده قضایی برای کشاورزان متخلف مزارع جنوب پایتخت خبر داد.
تشکیل 47 پرونده قضایی برای کشاورزان متخلف مزارع جنوب پایتخت/ جلو آبیاری مزارع با فاضلاب خام گرفته می شود

به گزارش خبرنگار گروه جامعه عباسعلی عامری در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب خام گفت: منکر آبیاری مزارع با فاضلاب خام نیستیم اما باید به این موضوع توجه شود که مقدار مزارعی که با فاضلاب خام آبیاری می شوند محدود است.

وی افزود: حدود 600 تا 700 هکتار از اراضی جنوب تهران اکنون با آب کشاورزی آلوده و همچنین فاضلاب خام آبیاری می شوند و اکنون به دنبال این هستیم که این مزارع را نیز معدوم سازی کنیم.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل 47 پرونده قضایی برای کشاورزان متخلف خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزانی که مزارع خود را با آب آلوده آبیاری می کنند شناسایی شده و مقرر شده تمام خدماتی که به سایر کشاورزان ارائه می شود از این افراد متخلف گرفته شود.

عامری ادامه داد: پس از تشکیل 47 پرونده قضایی برای کشاورزان متخلف به دنبال جلوگیری از آبیاری مزارع جنوب پایتخت با آبهای آلوده هستیم.

وی با اشاره به ماده 668 قانون آیین دادرسی مدنی خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون هر اقدام که تهدید علیه بهداشت عمومی باشد غیر مجاز بوده و در این بین می توان آبیاری مزارع با پساب فاضلاب را نیز از مواردی که غیر قانونی به شمار می آیند به حساب آورد.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه وزارت جهاد مسئولیتی در قبال جلوگیری از آبیاری اراضی با فاضلاب ها ندارد اذعان کرد: از نظر قانونی وزارت جهاد متولی جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب و پساب نیست اما برای کمک به مردم تهران و جلوگیری از اشائعه آلودگی ها اقداماتی را در دستور کار قرار داده ایم.

عامری با ارائه آماری از میزان اراضی زیر کشت شهر تهران که در آن سبزی و صیفی کشت می شود، گفت: هم اکنون 20هزار هکتار از اراضی شهر تهران تحت کشت سبزی و صیفی قرار گرفته که تنها از این میزان در 600تا 700 هکتار از اراضی سبزی آلوده کشت می شود.

در ادامه طرح موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با آب آلوده، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به مذاکرات اعضای شورای شهر با فرماندار شهر ری بیان کرد: چندی پیش فرماندار شهر ری در شورای شهر تهران حضور یافت و اعضا از این مقام مسئول درخواست کردند که جلوی کشت سبزی وصیفی آلوده در مزارع جنوب پایتخت گرفته شود.

وی افزود: فرماندار شهر ری این قول مساعد را به اعضای شورای شهر داد که هر چه سریعتر جلوی این اتفاق گرفته شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بخشی از اراضی جنوبی پایتخت با آب آلوده آبیاری می شوند تصریح کرد: نمی توان منکرآبیاری بخشی از اراضی جنوب پایتخت با فاضلاب خام شد و این موضوع را تمام مسئولان نیز تایید کرده اند.

حقانی در خصوص ورود آب های آلوده از نهر سرخه حصار به مزارع جنوب تهران گفت: بخشی از آب آلوده نهر سرخه حصار به سمت مزارع جنوب پایتخت پمپاژ شده و کشاورزان مزارع خود را با این آبهای آلوده آبیاری می کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *