ناگفته های مخترع جوان از اختراع «پهکوآد» در ماه عسل+ فیلم

22:49 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۹۱۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
جوان ترین مخترع جهان با حضور در بیست و ششمین قسمت از برنامه ماه عسل، ناگفته هایی را از اختراع «پهکوآد» بیان کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و ششمین قسمت از یرنامه تلویزیونی «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی و با حضور جلال سجادی 29 ساله اهل ایذه خوزستان روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

سجادی در ابتدای این برنامه گفت: زمانی که مشغول تحصیل بودم مشکلاتی از جمله بیماری پدرم به وجود آمد که نیاز بود من به اصفهان برم و کار کنم و به خانواده ام کمک کنم.

وی ادامه داد: در رشته ریاضی دیپلم گرفتم و شاگرد اول بودم. در دانشگاه رتبه هزار کسب کردم و در کارشناسی عمران-عمران پذیرفته شدم.

سجادی همچنین تصریح کرد: از ابتدا دوست داشتم وسیله ای را اختراع کنم و با همین فکر دوران دانشجویم سپری شد.

میهمان امشب «ماه عسل» از اختراعی که بتواند مشکلی را از مردم حل کند به عنوان با ارزش ترین اختراع یاد کرد و به این نکته اشاره کرد که دانشجویان ما سطح علمی بسیار بالایی دارند و بر همین اساس اختراعاتشان هم در سطحی بالا قرار دارد که می تواند کارایی قابل توجهی را در پی داشته باشد.

سجادی با اشاره به اینکه برای ثبت اختراعاتش تلاش بسیاری کرد اما با جواب های ناامید کننده روبه رو شد  و در پاسخ به این پرسش علیخانی که در چنین شرایطی هیچ وقت تصمیم به رفتن به خارج از ایران گرفتی یا خیر، گفت: در شرایطی که از همه جا خسته شدم و جواب های منفی دریافت کرده بودم تا ترکیه رفتم اما به خاطر تماسی که با مادرم داشتم و اینکه گفت اگر به ایران برنگردی حلالت نمی کنم، به کشورم بازگشتم.

جلال سجادی مخترع جوان است که با چند اختراع توانسته کلی مدال وافتخار برای ایران کسب کند و اختراعات او در مورد علمی بوده که مورد نیاز جامعه است.

جوان ترین مخترع دنیا با اشاره به اختراع اصلی خود توضیح داد: بنده پهکوآد را اختراع کردم که در واقع در این اختراع پهباد به شکلی طراحی کرده ام که به مرور سرعت زیادی پیدا می کند و در نقطه مورد نیاز که می تواند در موارد امداد، نجات و شناسایی کاربرد داشته باشد، می تواند بایستد و خود را در هوا نگه دارد.

وی ادامه داد: این پهکوآد همچنین می تواند بدون نیاز به باند، در لحظه مورد نیاز فرود آید.

وی در پایان این برنامه گفت: من یک پارتی خیلی قوی داشتم و آن هم خدا بود. برای کسب مدال هایم معمولا هزار رکعت نماز نذر می کردم که حتی همین نذر را هم به کمک خدا ادا کردم.

در بخش دیگری از این برنامه علیخانی از پدر و مادر جلال سجادی برای حضور روی صحنه دعوت کرد. با اینکه والدین جوان ترین مخترع جهان تحصیلاتش در سطح ابتدایی قرار داشت اما فرزندانشان از تحصیلات عالی برخوردار بودند.

سجادی در پایان این برنامه گفت: دوست دارم به روستای خودمان بازگردم و در آنجا تمام جوانان را مشغول کار کنم.

برای تماشای فیلم مربوط به برنامه ماه عسل (اینجا) کلیک کنید.

گزارش از بهاره کنجکاوفرد




ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
آفربن براین جوان فرهیخته هزاران آفرین از یک نکته محروم همچین فرزندی با استعداد خدا را شاکریم ... ایران از همچین فرزندانی باید حمایت کنه تا در ایران بمانند و به وطنشان خدمت کنند. به امید موفقیت آقای سجادی
حبیب الله سراوانی
|
-
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
برادر عزیزم جناب آقای سجادی سلامتی شما را از خداوند آزومندم افتخار میکنم هموطن عزیزم ازاینکه عشق به وطن ومردمت ورهبری دارید بی نهایت خوشحالم خیلی متشکرم از اینکه از هموطنان سیستانی ات به نیکی یاد کردی بنده نیز 2 سال مهمان ودر خدمت مردم مهمان دوست ایذه بودم ومن نمک گیر ومدیون آنها هستم شما افتخار تمامی ایرانیان هستیدخداوند شما را از چشم بدحفظ فرماید
احمد
|
-
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
باسلام من ایشان روازموقعی که دردانشگاه زابل درس میخواندمیشناسم یک جوان پاک مومن وانقلابی، خداحفظش کند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
این اتفاق خوبی بود و دل ما مخترعین رو شاد کرد بالاخص مخترعین خوزستانی
زینب از قلعه تل
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
آقای سجادی با آرزوی موفقیت شما در رده های بالاتر...خدا همه خوزستانی ها ایذه ای ها قلعه تلی ها را حفظ کنه
پری
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
عاااااااااااالی
مهدی هستم
|
-
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
وقتی بال های هواپیما رو سوراخ کرده چطوری هواپیما افقی پرواز میکنه!؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *