ویترین‌هایی که یک شبه از کالای قاچاق خالی شد/ خداحافظی کوچه مروی با کالاهای قاچاق!

14:33 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۷۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طرح مبارزه با کالاهای قاچاق با همکاری کلیه دستگاه‌های نظارتی و در راستای مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور در حالی از صبح امروز در کوچه مروی آغاز شد که بسیاری از فروشندگان از شب گذشته اقدام به انتقال یا فروش محصولات خود با تخفیف‌های بسیار بالا کرده بودند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ندا طلایی: طرح مبارزه با کالاهای قاچاق با همکاری کلیه دستگاه‌های نظارتی و در راستای مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور در حالی از صبح امروز در کوچه مروی آغاز شد که بسیاری از فروشندگان از شب گذشته اقدام به انتقال یا فروش محصولات خود با تخفیف‌های بسیار بالا کرده بودند.

خداحافظی کوچه مروی با کالای قاچاق/ کالاهای قاچاق سلامت محور زیر ذیره بین دستگاه‌های نظارتی

ساعت نزدیک 10 صبح است. در کوچه مروی حوالی بازار تهران جمعیتی از کسبه و کارگران که مغازه‌هایشان را تعطیل کرده بودند به چشم می‌خورد. هر یک به نوعی مقابل دوربین صدا و سیما حاضر می‌شوند تا نظرات خود را از اجرای این طرح بیان کنند.

مسئول هیئت امنای کسبه کوچه مروی: مطمئن هستم تمام کسبه خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانند

مسئول هیئت امنای کسبه کوچه مروی درباره تعطیلی مغازه‌ها گفت: مطمئن هستم تمام کسبه خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانند، در ماه مبارک رمضان بازار دیرتر باز می‌شود و این را حس می‌کنم که تمام همسایه‌ها مغازه‌ها را باز می‌کنند و همه حامی این طرح هستیم.

وی افزود: این طرح به صورت سراسری در تمام سطح شهر تهران اجرا خواهد شد و کسبه بازارچه مروی پیش قدم هستند که از این بابت بسیار خوشحالم. 


خداحافظی کوچه مروی با کالای قاچاق/ کالاهای قاچاق سلامت محور زیر ذیره بین دستگاه‌های نظارتی

 یکی از کسبه بازارچه مروی نیز اضافه کرد: به طور کلی اجناس این بازارچه از سه محور تهیه می‌شود، محور اول، اجناس وارد منطقه شده و پس از طی مراحی وارد بازار می‌شود. مرحله دوم  اجناس از گمرک وارد بازار می‌شوند و مورد مهم این است که در مناطق آزاد معافیت مسافری داریم در واقع یک شرکت توریستی ممکن است اجناسی را به صورت تکی یا چمدانی وارد بازار کند، یکسری اجناس هم تاجر خودش خریداری می‌کند که سربرگ برای خریدار صادر نمی‌کند و با عنوان حساب دفتری به ما جنس می‌فروشند.

آقای جعفری افزود: شرکت‌های مجاز که بر روی محصولاتشان لیبل خورده مورد تایید وزارت بهداشت است که لیبل کلید ورود به کل سیستم‌ها است.

این معتمد بازار درباره اینکه برخی از کسبه اقدام به انتقال شبانه کالاهایشان کرده‌اند، ادامه داد: کسبه برخی از محصولات را که فاکتور نداشتند از مغازه‌ها خارج کرده‌اند آن هم در روز روشن؛ اما اجناسی که در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد استاندارد جهانی دارد.

خداحافظی کوچه مروی با کالای قاچاق/ کالاهای قاچاق سلامت محور زیر ذیره بین دستگاه‌های نظارتی

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات: هدف این طرح در سازمان تعزیرات حکومتی پیشگیری از تخلف است نه برخورد و نه تشکیل پرونده

اما این تمام ماجرا نیست، سرابیان مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با طرح مبارزه با قاچاق گفت: در طرح تشدید مبارزه با قاچاق، فعالیت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور با همکاری دستگاه‌های نظارتی از جمله گمرک،‌نیروی انتظامی ، وزارت بهداشت و درمان،‌سازمان صنعت و معدن و تجارت، اصناف از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این جلسات که در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد پس از تشکیل جلسات، اقدامات لازم در قالب طرحی مطرح و جهت اجرای طرح طی دستورالعملی به ادارات کل تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ابلاغ شد. در این طرح موضوع رسیدگی مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور است از جمله دارو مکمل های دارویی لوازم آرایشی و بهداشتی است.

خداحافظی کوچه مروی با کالای قاچاق/ کالاهای قاچاق سلامت محور زیر ذیره بین دستگاه‌های نظارتی

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات اضافه کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور از صبح امروز در بازار ناصر خسرو و کوچه مروی عملیاتی شده است، با توجه به اینکه هدف این طرح در سازمان تعزیرات حکومتی پیشگیری از تخلف است نه برخورد و نه تشکیل پرونده، اکثر کسبه ما محترم و شریف هستند لذا از یک ماه پیش جلسه با فروشندگان با نصب بنر و توزیع بروشور در بازار ناصرخسرو و کوچه مروی به عمل آمده است و اعلام شده است اگر تخلفی در این باره و لذا چنانچه در این خصوص تخلفاتی مشاهده شود چون آگاهی‌های لازم در این رابطه به فروشندگان داده شده است پس از کشف تخلف و تشکیل پرونده توسط بازرسان دستگاه های نظارتی، روسای شعبات سیار برابر قانون و مقررات نسبت به صدور حکم در اسرع وقت اقدام و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی از همکاری دستگاه قضایی خصوصا دادستان محترم تهران و دادسرای امور اقتصادی و پزشکی که همکاری بسیار خوبی را در اجرای این طرح داشته‌اند تقدیر کرد.

خداحافظی کوچه مروی با کالای قاچاق/ کالاهای قاچاق سلامت محور زیر ذیره بین دستگاه‌های نظارتی

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات گفت: همچنین پرونده‌های مطرح شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا حسب ماده 44 این قانون در سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا رسیدگی خواهد شد.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا  وارز استان تهران: با نگاه ارشادی وارد عمل شدیم

 یکی دیگر از کسبه بازارچه مروی بیان کرد: بازرگان هستم، دولت باید از ما پشتیبانی و راه را برای ما بازکند تا اجناس را قانونی وارد کنیم. اگر دولت بسترسازی کند مشکلی در این رابطه پیش نمی‌آید دولت باید اطلاع رسانی های لازم را انجام دهد که پوراحمد نژاد دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا  وارز استان تهران در این زمینه گفت: با توجه به اینکه در عملیات خاصی مبادی ورودی به استان تهران را در حال رصد و مدیریت هستیم بازخورد بازتوزیع کالای قاچاق از استان تهران به سایر استان‌ها فلسفه‌ای شده است مبنی بر اینکه اگرچه استان تهران مبدا ورود قاچاق کالا نیست اما مقصد قاچاق بودن آن موجب آزار دیگر استان‌ها شده است.

کوچه مروی با کالای قاچاق خداحافظی می‌کند!

وی افزود: دراین رابطه طرحی را با همکاری سازمان تعزیرات  و کلیه دستگاه‌های نظارتی آماده کردیم مبنی براینکه قانون صراحت دارد و خرید و فروش هرگونه کالای قاچاق جرم است. برنامه‌ریزی های لازم دراین راستا بعمل آمد و اجرای این طرح از صبح امروز با فاصله اطلاع رسانی که بیست روز گذشته داده بودیم، آغاز شد.

پوراحمد نژاد اضافه کرد: در قالب این اطلاع رسانی با نگاه ارشادی وارد عمل شدیم که برخی کالاهای عرضه شده در این مکان باید جمع آوری شود دراین رابطه نه نقض قانونی و نه مشکل اجرایی داریم. امروز وارد محل شدیم حسب قول اتحادیه کالاهای قاچاق جمع آوری شده بود.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا  و ارز ادامه داد: فرصتی به اتحادیه دادیم که به اعضای گفته شود که فروش کالای قاچاق در تهران ممنوع است در نگاه اول با فرصت اخطار و هشدار وارد شده‌ایم. در قانون اجازه فرصت داده نشده است قانون به صراحت گفته است کسی که کالای قاچاق می فروشد مجرم است.

کوچه مروی با کالای قاچاق خداحافظی می‌کند!

وی همچنین گفت: بخشی از کالا که ظن قاچاق بوده جمع آوری شده است و اعلام کرده‌ایم که کالاهای قاچاق به نوعی امحا شود و اینجا محلی برای فروش کالای قانونی شود. تیم مستقر دراین بازارچه فضا را پاکسازی می‌کند و فضای اول تعامل و همراهی است . کالا باید از مبادی گمرک وارد بازار شود .

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی: مردم به اعتماد وزارت بهداشت خرید می‌کنند

اجتهادی مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این بازدید گفت: وزارت بهداشت کالا را تایید می‌کند، کالای قاچاق غیرقابل مصرف است و باید منهدم شود. در آیین نامه اجرایی ماده 55 و 56  قانون مبارزه با قاچاق که اخیرا به تصویب دولت رسیده است دولت مصمم و قاطع است که این کالاهای قاچاق را منهدم کند.

وی افزود: کالاها باید فاکتور و مدرک و همچنین شناسنامه دار داشته باشد و دارای برگ سبز مبنی بر اینکه این کالا قانونمند وارد کشور شده است، باشد. وزارت بهداشت به عنوان مسئول سلامت مردم مسئولیت دارد و مردم به اعتماد وزارت بهداشت خرید می‌کنند. کالای قاچاق کالای بنجل است که با قیمت بسیار پایین وارد می‌شود و دارای سود زیادی است. طرح را اطلاع رسانی کردیم و به پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود با قاطعیت رسیدگی می کنیم و کسبه قانونمند در کنار سازمان تعزیرات و وزارت بهداشت خواهند بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *