هدف از اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور پیشگیری از تخلف است نه تشکیل پرونده/ تقدیر از دادستان تهران به منظور همکاری در اجرای این طرح

11:05 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۵۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرابیان از همکاری دستگاه قضایی خصوصا دادستان تهران و دادسرای امور اقتصادی و پزشکی که همکاری بسیار خوبی را در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور داشته‌اند تقدیر کرد.

توجه به رویکرد پیشگیری در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور/ تقدیر از دادستان تهران به منظور همکاری در اجرای این طرحسرابیان مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با طرح مبارزه با قاچاق گفت: در طرح تشدید مبارزه با قاچاق، فعالیت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور با همکاری دستگاه‌های نظارتی از جمله گمرک،‌نیروی انتظامی ، وزارت بهداشت و درمان،‌سازمان صنعت و معدن و تجارت، اصناف از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این جلسات که در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد پس از تشکیل جلسات، اقدامات لازم در قالب طرحی مطرح و جهت اجرای طرح طی دستورالعملی به ادارات کل تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ابلاغ شد. در این طرح موضوع رسیدگی مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور است از جمله دارو مکمل های دارویی لوازم آرایشی و بهداشتی است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات اضافه کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور از صبح امروز در بازار ناصر خسرو و کوچه مروی عملیاتی شده است، با توجه به اینکه هدف این طرح در سازمان تعزیرات حکومتی پیشگیری از تخلف است نه برخورد و نه تشکیل پرونده، اکثر کسبه ما محترم و شریف هستند لذا از یک ماه پیش جلسه با فروشندگان با نصب بنر و توزیع بروشور در بازار ناصرخسرو و کوچه مروی به عمل آمده است و اعلام شده است اگر تخلفی در این باره و لذا چنانچه در این خصوص تخلفاتی مشاهده شود چون آگاهی‌های لازم در این رابطه به فروشندگان داده شده است پس از کشف تخلف و تشکیل پرونده توسط بازرسان دستگاه های نظارتی، روسای شعبات سیار برابر قانون و مقررات نسبت به صدور حکم در اسرع وقت اقدام و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی از همکاری دستگاه قضایی خصوصا دادستان محترم تهران و دادسرای امور اقتصادی و پزشکی که همکاری بسیار خوبی را در اجرای این طرح داشته‌اند تقدیر کرد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات گفت: همچنین پرونده‌های مطرح شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا حسب  ماده 44 این قانون در سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا رسیدگی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *