رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش مصرف بنزین ایران در سال ٢٠١٥

23:00 - 11 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۲۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
بولتن آماری سالانه اوپک نشان داد در سال گذشته میلادی، مصرف بنزین در ایران به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است.
به گزارش، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بولتن آماری سالانه منتشر شده در ژوئن ٢٠١٦ اعلام کرد در سال گذشته میلادی، مصرف بنزین در ایران ٤,١ درصد نسبت به سال ٢٠١٤ افزایش داشته و به ٤٥٥ هزار بشکه در روز رسیده است که بیشترین سطح مصرف در پنج سال گذشته بشمار می‌آید.
 
  
بولتن آماری سالانه اوپک همچنین نشان داد ظرفیت پالایش نفت خام ایران در سال ٢٠١٥ میلادی یک میلیون و ٧٨١ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به سال ٢٠١٤ میلادی، تفاوتی نداشته است.
  
 
بر اساس این گزارش، ایران در میان کشورهای عضو اوپک از نظر ظرفیت پالایشی پس از عربستان و ونزوئلا، رتبه سوم را در اختیار دارد.
  
 
این آمار همچنین نشان می‌دهد که در سال ٢٠١٥ میلادی، تولید فرآورده‌های نفتی ایران با ٠,٤ درصد رشد نسبت به سال ٢٠١٤، به یک میلیون و ٨١٨ هزار بشکه در روز رسیده است.
 
 
 در این میان، تولید بنزین ایران در سال گذشته میلادی با ٢,٤ درصد رشد سالانه به ٤٢٢ هزار بشکه در روز رسید و تولید فرآورده‌های میان تقطیر (گازوئیل) نیز با ٢.٣ درصد رشد سالانه، ٥٤٥ هزار بشکه در روز بود.
 
 
بولتن آمار اوپک همچنین نشان می‌دهد که در دوره یادشده، مصرف فرآورده‌های اصلی نفت در ایران با ٢,٧ درصد کاهش سالانه به یک میلیون و ٧٩٤ هزار بشکه در روز رسیده است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *