رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأمین مالی طرح‌های صنعتی با گشوده شدن فضای بین المللی

18:40 - 11 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۱۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: امروز با گشوده شدن فضای بین المللی، امکان فعالیت و تأمین مالی طرح‌های صنعتی در مسیر توسعه کشور فراهم می‌شود و در این چارچوب بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی مورد تاکید است.
به گزارش ، علی اشرف افخمی گفت: اکنون بخش صنعت کشورمان مرحله ویژه‌ای را پشت سر می‌گذارد و با پایان یافتن دوران تحریم و عملی شدن برجام بر حساسیت امر افزوده و مسئولیت‌های زیادی را متوجه تصمیم گیران اقتصادی و به‌ویژه فعالان صنعتی کرده است.
 
وی افزود: جبران دورانی که روند توسعه صنعتی کشورمان با کندی روبرو شده بود، نیاز به دستیابی به شتاب مناسب توسعه و تحقق توسعه صنایع بزرگ و زیربنایی، هماهنگ و همگام با صنایع کوچک و متوسط دارد.
 
افخمی بانک صنعت و معدن را به عنوان تنها بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش صنعت و معدن کشور معرفی کرد که در سال‌های تحریم طرح‌های بزرگ فولادی، سیمانی، پتروشیمی و نیروگاهی را که از مبانی توسعه پایدار و بالنده محسوب می‌شوند، تأمین مالی کرده و بعضی از آنها به بهره برداری رسیده است.
 
وی تصریح کرد: شناختن ظرفیت‌های منطقه‌ای و تأمین مالی طرح‌های کوچک و زودبازده نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد و سیاست‌های این بانک نیز توجه به صنایع یاد شده را هدف گرفته است.
 
به اعتقاد افخمی، تحقق اقتصاد مقاومتی که از ضرورت‌های اقتصادی کشورمان است و رهبر فرزانه انقلاب همواره بر آن تاکید دارند به عنوان اهداف اساسی است که در تدوین برنامه‌ها به آن نگاهی ویژه می‌شود و با تقویت هسته‌های اساسی توسعه، نظیر تأمین مالی صنایع مادر و بالادستی، فن آوری های نوین و استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی برای دستیابی به اقتصاد درون‌زا و مستقل در مسیر آن حرکت صورت می‌گیرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد: برنامه ریزی مناسب و تجهیز منابع بانک‌های توسعه‌ای، بتواند زمینه دستیابی به جایگاهی شایسته در رتبه‌های توسعه یافتگی صنعتی جهانی برای کشور فراهم سازد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *