ایران - صربستان/ باید مراقب سرویس‌‌های قدرتی حریف بود

14:57 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۰۱۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته سوم لیگ جهانی فردا به مصاف تیم قدرتمند صربستان در تهران می‌رود.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی والیبال ایران در طول 6 بازی که تاکنون در جریان رقابت‌های لیگ برگزار کرده است، 2 برد را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده و تاحدودی نتوانسته نمایش خوبی از عملکرد واقعی خود مقابل حریفان داشته باشد، اما کسی هم از این تیم با آن شرایط خاص توقع نتیجه‌گیری نداشت.

صرب‌ها که در بازی هفته دوم لیگ جهانی در خانه خود یک ست را به ایران واگذار کرده بودند به طور حتم این بار در تهران مقابل 24 هزار چشم نمی‌توانند به راحتی مقابل شاگردان لوزانو قد علم کنند.

آمدن و رسیدن تیم ملی والیبال صربستان به تهران راحت نبود در جریان مسیر با مشکلات متعدد روبه‌رو شدند به طوری که در بلگراد به علت تگرگ و شرایط نامساعد جوی پرواز آنها با تاخیر انجام شد و در ترکیه هم به دلیل بمب گزاری در فرودگاه آتاترک مجبور بودند با تاخیر یک روزه به تهران بیایند.

از آن جا که صرب‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند مسائلی که در راه آمدن آنها به تهران به وجود آمد نمی‌تواند نقش خاصی در عملکردشان در بازی فردا داشته باشد و ملی‌پوشان باید با قدرت کامل در برابر این تیم صف‌آرایی کنند.

طبق آمار به دست آمده از بازی‌های 2 هفته نخست لیگ جهانی تیم ملی صربستان در سرویس‌هایی که مستقیم به امتیاز تبدیل شود، طلایه‌دار است و شاگردان لوزانو باید دریافت‌های خوب و به موقعی داشته باشند تا آنها در تهران هم از این ویژگی خوب‌شان استفاده کنند.

در طول لیگ جهانی و انتخابی المپیک مهمترین مشکل تیم ملی ایران در دریافت بود و به خاطر این مسئله امتیازات زیادی را از دست دادیم چرا که توپ‌های اول به خوبی به دست سعید معروف و دیگر پاسورهای تیم نمی‌رسید و آنها نمی‌توانستند به خوبی از بازیکنان در حملات استفاده کنند، به طور حتم رائول لوزانو مربی باتجربه و میدان دیده کشورمان برای مهار مهره‌های کلیدی صرب برنامه‌ ویژه‌ای را تدارک دیده است.

صرب‌ها از نگاه آمار و ارقام

والیبالیست‌های صرب‌ با نمایشی مقتدرانه در 2 هفته نخست لیگ جهانی، صدر جدول رده بندی گروه یک را در اختیار گرفته‌اند.

این تیم در مجموع 6 مسابقه خود، 18 ست را با پیروزی و 3 ست را با شکست پشت سر گذاشته و 528 امتیاز کسب کرده است. از مجموع این امتیازات، 290 امتیاز با اسپک، 63 امتیاز با دفاع روی تور، 50 امتیاز با سرویس و 125 امتیاز با استفاده از اشتباهات حریف به دست آمده است.

10 بازیکن صربستان در 6 مسابقه برگزار شده، امتیاز گرفته‌اند و نکته جالب اینجاست که همه این بازیکنان توانسته‌اند هم از اسپک، هم از دفاع روی تور و هم از سرویس امتیاز بگیرند تا به نوعی توانایی همه صربستانی‌ها برای کسب امتیاز از بخش‌های مختلف به رخ کشیده شود.

سرکو لیزیناچ مدافع میانی صربستان با کسب 79 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این تیم در دو هفته گذشته بود. این بازیکن 52 امتیاز با اسپک، 13 امتیاز با دفاع روی تور و 14 امتیاز با سرویس به دست آورد و با میانگین 0/67 امتیاز در هر ست دومین زننده سرویس و با میانگین 0/62 امتیاز در هر ست، چهارمین مدافع روی تور برتر رقابت هاست.

صربستانی‌ها در مجموع 6 مسابقه 50 امتیاز سرویس گرفته اند. در واقع حدود 15 درصد امتیازات سرویسی که در کل 36 مسابقه برگزار شده سطح یک لیگ جهانی، به حساب این تیم واریز شده است. شاگردان نیکلا گربیچ در هر ست به طور میانگین 2/4 امتیاز با سرویس به دست می آورند.

این تیم در دفاع روی تور هم توانایی بالایی دارد و در هر ست به طور میانگین 3 امتیاز از دفاع روی تور به دست می آورد. صربستان در این زمینه هم مانند زدن سرویس، بهترین تیم رقابت‌هاست. موفق‌ترین مهاجم صربستان نیز اوروش کواچویچ است که 54 امتیاز با اسپک کسب کرده و با 56/84 درصد موفقیت، دومین زننده اسپک برتر رقابت‌ها محسوب می‌شود.

ایران متعصب به دنبال جبران
بلندقامتان کشورمان که لیگ جهانی امسال را با شرایطی خاص پشت سر می‌گذارند با غیرت و روحیه ورزشکاری خود توانستند مقابل حریفان قد علم کنند و حریف دست و پابسته‌ای برای آنها نباشند حال در خانه خود می‌خواهند از صرب‌ها انتقام بگیرند و آنها را ببرند.

هرچند صعود به مرحله دوم و نهایی این رقابت‌ها کار راحتی نیست اما والیبالیست‌های ایرانی تاکنون نشان داده‌اند با تلاش زیاد توانایی رسیدن به خواسته‌های خود را دارند. تیم ایران که در بازی هفته دوم تنها یک ست را از صربستان گرفته بود، فردا برای برد به میدان می‌رود و به دنبال برد صدرنشین است.

به طور حتم مانند سنوات گذشته هوادارن و والیبال دوستان ایرانی با حضور در سالن والیبال و حمایت‌هایشان از ملی‌پوشان کشورمان، آنها را برای ارائه بهترین بازی تشویق خواهند کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *