فعالیت ۶ مرکز رشد در حوزه علوم انسانی

11:44 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۸۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از فعالیت شش مرکز رشد در حوزه علوم انسانی خبر داد که در سطح کشور فعال هستند.
به گزارش گروه جامعه ،وحید احمدی از برنامه های  وزارت علوم در توجه به حوزه علوم انسانی و ابلاغ آیین نامه شورای توسعه و پژوهش به دانشگاه‌ها خبر داد.
 
وی با اشاره به فعالیت شش مرکز رشد در حوزه علوم انسانی در کشور اظهار داشت: توسعه علوم انسانی یکی از اولویت های اصلی وزارت علوم است، زیرا علوم انسانی حدود ۴۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها را تشکیل می دهد.
 
معاون پژوهشی و فناوری وزير علوم افزود: در صورتی که علوم انسانی در حوزه تولید فناوری، مقاله و دانش کمک کند، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم با دو موتور قوی یکی در حوزه علوم انسانی و دیگری در حوزه بقیه رشته‌ها تقویت و از جهش علمی برخوردار می شود.
 
وي ایجاد شورای توسعه و پژوهش فناوری در حوزه علوم انسانی را به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه علوم انسانی عنوان كرد و گفت: آیین نامه این شورا با حضور وزیر علوم تنظیم و به دانشگاه ها ابلاغ شده است. در سطح کشور شش مرکز رشد در حوزه علوم انسانی فعال هستند که افراد فارغ التحصیل در این رشته می توانند با همکاری با سایر رشته ها در این مراکز به تولید فناوری مشترک بپردازند.
 
احمدی یادآور شد: مرکز رشد، مرکزی است که با در اختیار قرار دادن امکانات و خدمات از یک سو و مشاوره های لازم در زمینه های فنی، مدیریتی، حقوقی از سوی دیگر، به ایجاد، پرورش و توسعه واحد های نوپا کمک می کند و مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی، مرکزی است که با بهره برداری از توانمندی های علمی و اجرایی دانشگاهیان در تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در حوزه فناوری های نرم اقدام می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *