برخورد شدید با تردد تروریست‌های مسلح/ دشمن بداند آماده نیستیم قطعا حمله می‌کند/ اقدام پیش‌دستانه علیه ایران در مخیله سعودی ها نمی گنجد

11:10 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۸۴۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
در هفته ای که گذشت فرماندهان نظامی کشورمان اعم از فرماندهان سپاه و ارتش سخنان با اهمیتی را در حوزه های گوناگون بیان کردند که در ادامه مهمترین این خبرها را مرور می کنیم.
برخورد شدید با تردد تروریست‌های مسلح/ دشمن بداند آماده نیستیم قطعا حمله می‌کند/ اقدام پیش‌دستانه علیه ایران در مخیله سعودی ها نمی گنجد-گروه سیاسی: در هفته ای که گذشت فرماندهان نظامی کشورمان اعم از فرماندهان سپاه و ارتش سخنان با اهمیتی را در حوزه های گوناگون بیان کردند که در ادامه مهمترین این خبرها را مرور می کنیم:

رزمایش های بسیج متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود

سردار نصرت‌الله سیف معاون آموزش و مقاومت مردمی سازمان بسیج مستضعفین درباره رزمایش های امسال سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: رزمایش های الی بیت المقدس بسیج امسال نیز همانند سال گذشته پیش بینی های لازم برای برگزاری آنها صورت گرفته تا مرحله پنجم این سلسله از رزمایش ها در کل استان ها برگزار شود.

وی افزود: بر این اساس اکنون در حال طرح ریزی، آماده سازی و آموزش بسیجیان در استان ها هستیم تا بتوانیم این مرحله را نیز با موفقیت به پایان برسانیم البته رزمایش های امسال متفاوت از سال های گذشته خواهد بود.   

تاب مقابله عربستان در برابر ایران بیش از چند روز نخواهد بود/ اقدام پیش دستانه علیه ایران در مخیله سعودی ها نمی گنجد

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و همچنین  "وابسته نظامی سابق ایران در عربستان" در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه تحلیل نوشته های «فارِس بن سیف الحربی» در نامه ای که به پادشاه عربستان نوشته از دو بعد خارج نیست اظهار کرد: این سرهنگ یا بر اثر فشاهای تکفیری ها و یهودی ها این حرف ها را بیان کرده یا آنکه هدفش مباح کردن و قبح شکنی همکاری با صهیونیستها در سرزمین عربستان است.

وی افزود: مسلما یک سرهنگ که دوره های نظامی را طی کرده باشد با برآوردهای نظامی آشناست و می داند که عربستان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، برآورد بسیار پایین تری دارد و اساسا در مخیله آنها اقدام علیه ایران آن هم از نوع "پیش دستانه و شروع کننده" هرگز نمی گنجد.

منصوری آرانی با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی عربستان، آمریکا و اسرائیل همواره تلاش می کنند تا چهره جمهوری اسلامی ایران را در میان توده های مردم جهان به عنوان یک دشمن ترسیم کنند اظهار کرد: ایران قدرت خود را به عنوان قدرت جهان اسلام تلقی می کند و ما همواره به کشورهای منطقه توصیه کرده ایم که فریب حیله های صهیونیستها و آمریکایی ها را نخورند.

دشمن بداند آماده نیستیم قطعا حمله می‌کند

 امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع کارکنان وظیفه مرکز آموزش شهدای وظیفه این نیرو گفت:  اگر دشمن بداند ما آماده نیستیم قطعا حمله می‌کند و دلیل ناتوانی و زبونی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی این است که جوانان ما را جوانانی آماده و توانمند می بیند.

برخورد شدید با تردد تروریست‌های مسلح

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به درگیری نیروهای توانمند قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع ) با این تروریست‌ها در مناطق مرزی شمالغرب کشور اظهار داشت:، همانگونه که در اطلاعیه این قرارگاه آمده است، درگیری بین رزمندگان این قرارگاه با تروریست‌های مسلح ، منجر به کشته شدن تعدادی زیادی از عناصر تروریست از جمله چند نفراز مسئولین و فرماندهان آنان که به تحریک کشورهای مرتجع اقدام به این تعرض نموده بودند، گردید.

وی تاکید کرد: با توجه به استقرار مراکز اصلی این تروریست ها در شمال عراق، در صورت عدم عمل به تعهدات خود و مبنی بر جلوگیری از تحرک و اقدامات ضد امنیتی فوق عقبه آنها در هر نقطه و منطقه ای باشد مورد هدف قرار خواهند گرفت.

وی فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان افزود رزمندگان شجاع اسلام به فضل الهی ضمن اشراف کامل در کلیه تحرکات تروریست‌های متجاوز، با همکاری و همراهی هموطنان مناطق مرزی و نیروهای فداکار بومی منطقه پاسخ قاطع و فوری در هر نقطه ای به شرارت‌های آن‌ها خواهند داد.

عربستان حق دخالت در امور عراق را ندارد

سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی برخی کشورهای منطقه و به طور مشخص رسانه های سعودی از روند اجرای عملیات در فلوجه و انتقاد آنها از نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و تلاش برای ایجاد کمکش های طائفه ای بین اهالی شهر با نیروهای مشترک عراقی و نظرش درباره نارضایتی عربستان از آزادی شهر فلوجه تصریح کرد: ملاحظه بفرمایید که عربستان و حاکمان سعودی نسبت به تصمیمات ملت و دولت عراق یک کشور بیگانه محسوب می شوند و حق دخالت در امورات عراق را ندارند. مردم عراق تصمیم گرفته اند که با تروریسم وتجاوزگری مبارزه کنند و در برابر آن بیاستند. از طرف دیگر، باید توجه داشته باشیم که تروریست محصول کجاست و داعش از کجا پدید آماده است؟ به اعتراف غیرقابل انکار مسئولان و سران کشور آمریکا، صهیونیست ها، عربستان، حاکمان سعودی، ترکیه و سایرین، داعش محصول مشترک این کشورهاست.

سخنان اشتون کارتر نشان‌دهنده قوت انقلاب اسلامی در منطقه است

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در سال 95 اشتون کارتر؛ وزیر دفاع آمریکا گفته که ما و هم‌پیمانان منطقه در خلیج فارس درصدد مقابله با ایران هستیم، گفت: این سخنان نشان‌دهنده قوت انقلاب اسلامی در منطقه است و این قوت به برکت امام(ره) و خون شهداست، این روندی است که نقطه عطف شیعه بوده و در انقلاب اسلامی متجلی شده است.

یهودی‌سازی بیت‌المقدس هرگز به فرجام نمی‌رسد

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها در تسریع عملیات یهودی‌‌سازی کرانه باختری و شهر قدس اشغالی که با سوء استفاده از حوادث منطقه و درگیر شدن مقاومت امت اسلامی در عراق و سوریه و یمن با جنگ‌های نیابتی و تروریستی پدید آمده است، تصریح کرد: تلاش صهیونیست‌ها در یهودی سازی بیت‌المقدس هرگز به فرجام مورد نظر نخواهد رسید و آتشی که در کرانه باختری در حال شعله ور شدن است رؤیای آنان را خواهد سوزاند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *