بهترین میوه ها برای درمان کم خونی/ معجزه پرتقال و آسرولا

21:22 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۷۸۶
شاید علاوه بر فکر قدیمی مصرف پسته و جگر برای رفع کم خونی بد نیست بدانید با خوردن برخی میوه های خاص هم می توان از بروز کم خونی جلوگیری کرد.
بهترین میوه ها برای درمان کم خونی/ معجزه پرتقال و آسرولا
به گزارش ، بسیاری از ایرانی ها از بیماری کم خونی رنج می برند. شاید علاوه بر درمان های پزشکی بد نیست بدانید که میوه ها نیز در رفع کم خوبی مناسب هستند. در زیر این میوه ها را معرفی می کنیم.

پرتقال و لیموترش
 
بهترین میوه ها برای درمان کم خونی , مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و این ویتامین باعث افزایش جذب آهن می‌شود.توصیه می‌کنیم هر روز صبح، یک لیوان آب پرتقال میل کنید. به جای غلات صبحانه ی آماده سعی کنید با استفاده از جو دوسر، توت فرنگی، انواع مغزها مانند بادام و غیره برای خودتان یک صبحانه ی مغذی آماده کنید. به سالادهایتان مقداری لیموترش بزنید. تمام این کارها به شما کمک می‌کنند تا بهتر با مشکل کم خونی تان مقابله کنید.
 
آلو را دریابید
 
بهترین میوه ها برای درمان کم خونی , آلوخشک یکی از بهترین میوه‌های درمانگر محسوب می‌شود. این میوه ی خوشرنگ و خوشمزه به هضم غذا کمک می‌کند، ضدیبوست است و باعث تسکین التهاب‌های بدن می‌شود. علاوه بر این، آلو میوه ای انرژی‌زا محسوب می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه به جذب آهن کمک زیادی می‌کند.یکی از مزایای آلو این است که می‌توان آن را به صورت میوه ی تازه و یا خشک مصرف کنید. می‌توانید در طول روز از این میوه به عنوان میان وعده استفاده کنید. به عقیده ی متخصصان آلو یکی از میوه‌های موثر برای مقابله و درمان کمخونی محسوب می‌شود.
 
اسموتی سیب – گلابی
 
 سیب یکی از آن میوه‌های سالم، خوشمزه، مغذی و درمانگر است و جزو بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است. توصیه می‌کنیم ضرب المثل «هر روز یک عدد سیب بخور تا پایت به مطلب دکتر باز نشود» را آویزه ی گوشتان کنید. گلابی نیز میوه ای پرخاصیت و درمانگر محسوب می‌شود. در نتیجه می‌توانید یک اسموتی خوشمزه و بمب ویتامین با این دو میوه تهیه و نوش جان کنید. اسموتی سیب و پرتقال برای صبحانه فوق العاده است. کافیست سیب و گلابی را پوست بگیرید و در مخلوط کن ریخته و یک لیوان آب نیز به آن اضافه کنید. این اسموتی خوشمزه و مفید باعث افزایش هموگلوبین‌ها می‌شود و یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های مقابله کننده با کم خونی است.یادتان باید تفاوت بین آبمیوه و اسموتی در تازه بودن اسموتی است.
 
آسرولا
 
بهترین میوه ها برای درمان کم خونی , اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که به این میوه دسترسی دارید حتما از خواص بیشمار آن بهره ببرید. این به معنای واقعی درمانگر است. اسرولا منبع خوب ویتامین C و آهن است. این میوه یکی از گونه‌های گیلاس بوده و زادگاه آن کشور هند است.
 البته امروزه در کشورهای دیگر نیز کشت می‌شود. این میوه علاوه بر ویتامین C، حاوی انواع ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین‌های B6،B1، ویتامین A، فلاونوئیدها و مواد معدنی ضروری مانند آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم است. شما می‌توانید این میوه را به صورت تازه، کمپوت و یا آب آن را میل کنید. آسرولا یکی دیگر از میوه‌های مقابله کننده با کم خونی است و علائم مربوط به خستگی و استرس را کاهش می‌دهد. این میوه قدرت دفاعی بدن را نیز بالا می‌برد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *