رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبدیل نان سنتی به صنعتی از شعار به عمل تبدیل شود

8:00 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۷۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تبدیل نان سنتی به صنعتی در کشور تاکید کرد.
به گزارش، محمود شکری گفت: نان سنتی به دلیل حجم ضایعات زیاد، پخت نامناسب و سایر موارد باید به صنعتی تبدیل شود.
 
  
وی همچنین با اشاره به اینکه " نان سنتی امروز از سوبسید بهره‌مند‌است"، اظهار داشت: حمایت از تولید نان صنعتی در کشور بسیار ناچیز است از این‌رو می‌طلبد مسئولان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.
 
  
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان اینکه فرایند تبدیل نان سنتی به صنعتی با حمایت‌های همه جانبه دولت تسریع می‌شود بر لزوم فرهنگ سازی و بازگو کردن مزایایی نان صنعتی در جامعه تاکید کرد.
 
  
وی افزود: برقراری شرایط یکسان برای نان سنتی و صنعتی، رقابت پذیری در بازار نان و تنظیم عرضه و تقاضا را به دنبال دارد.
 
 
 
شکری گفت: نان به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تغذیه‌ای مردم کشور نقش بسزایی در تأمین انرژی، پروتئین و املاح ضروری بدن دارد و به همین جهت بهداشت و سلامت نان در حفظ و ارتقای سلامت جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 

 
وی افزود: مدیریت صحیح یارانه‌ها، ارائه آموزش‌های لازم به شاغلان در نانوایی‌ها، ارائه آموزش و اطلاع رسانی عمومی برای استفاده بهینه از نان برای جلوگیری از ضایعات نان امری ضروری است.
 
 
 
نماینده مجلس دهم تصریح کرد: فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای از سوی نانوایان نقش مهمی در بهبود و ارتقای کیفیت نان دارد.
 
 
 
وی گفت: وظیفه مهم نانوایان پخت نان خوب و با کیفیت و رساندن این کالای ضروری به دست مردم است.
 
 
 
شکری تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر اصلاح قیمت‌ها و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، مردم در خرید نان به نسبت گذشته دقت بیشتری دارند و دور ریز نان هم کمتر شده است.
 
  
وی افزود: نان اغلب در واحدهای خبازی سنتی کشور تولید می‌شود بنابراین همه واحدهای نانوایی با مواد اولیه یکسان، نان به مردم عرضه نمی‌کنند چون عوامل زیادی همچون ابزار آلات، نگهداری آرد در انبار، مهارت در پختن نان و غیره در کیفیت نان بسیار تأثیرگذار است.
 
 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بعد از اصلاح قیمت‌ها آن طوری که باید و شاید کیفیت نان در جامعه افزایش پیدا نکرده و مردم از این وضعیت همچنان گلایه‌مند هستند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد پائین بودن کیفیت گندم، آرد مصرفی و همین طور رعایت نکردن شیوه صحیح پخت مهم‌ترین عوامل بی کیفیتی عرضه نان در نانوایی‌هاست.
 
 
وی با اشاره به اینکه آموزش نانوایان نقش مهمی در بهبود و ارتقای کیفیت نان دارد، افزود: در ماده 110 قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است که برای ارتقای کیفیت نان همه نانوایان در سطح کشور باید آموزش‌های لازم را فراگیرند و سازمان فنی و حرفه‌ای هم مجری آموزش نانوایان است.
 
 
شکری در بخش دیگری از سخنان خود ضعف نظارت بر اجرای قانون را بزرگ‌ترین مشکل مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: قوانین ضمن شفاف و کارآمد بودن باید از الزام اجرای قوی هم برخوردار باشند.
 
  
وی افزود: اجرا نشدن قانون به دلیل ضعف‌های نظارتی به عنوان یک چالش اساسی امروز در سطح کشور مطرح است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *