خریداری 5 میلیون تن گندم از کشاورزان/ به خودکفایی گندم رسیده‌ایم

21:00 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۷۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند خوب تولید و برداشت گندم گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۵ میلیون تن گندم از کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شد.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمود حجتی با اشاره به رشد 20 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته گفت: از ابتدای آغاز برداشت گندم تاکنون 5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.
 
وی افزود:‌ با روندی که در تولید و برداشت گندم دیده می‌شود، تراز تولید و مصرف کشور مثبت شده است و نیاز کشور به گندم را تأمین کرده و باید گفت به خودکفایی رسیده‌ایم.
 
وی با اشاره به طرح‌هایی درباره افزایش تولید و بهره‌وری گفت: با توجه به این طرح‌ها، به ویژه از محل صرفه جویی در زمینه اراضی، با افزایش بهره‌وری گندم در واحد سطح، سطح اراضی مورد نظر از پارسال به کشت کلزا و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است و امید است در آینده شاهد افزایش روز به روز تولید روغن در داخل کشور باشیم و از وضع اسفبار کنونی نجات یابیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت امسال محصولات کشاورزی نیز گفت: با لطف خدا و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان سال خوبی داشته‌ایم، ضمن اینکه به جز چند استان که از خشکسالی رنج می‌برند وضعیت آبی خوبی داریم و سردرختی‌ها و میوه‌های بهاره و تابستان وضعیت خوبی داشته‌اند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *