فروش کاسه های گلی به جای اشیا عتیقه هزار ساله/ مرد کلاهبردار دستگیر شد

15:10 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۷۲۷
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگيری کلاهبردار اشیا عتیقه که با فروش کاسه گلی به جای عتیقه کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
فروش کاسه های گلی به جای اشیا عتیقه هزار ساله/ مرد کلاهبردار دستگیر شدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی کسب پرونده ای از کلانتری 30 اسلام آباد به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر فروش اشیا عتیقه تقلبی و کلاهبرداری میلیاردی از این طریق، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.  

وی افزود: در این پرونده فردی که خود را فروشنده اشیا عتیقه معرفی کرده، تعدادی ظروف گلی را به عنوان عتیقه به شاکی فروخته و در قبال آن یک قطعه زمین مسکونی به مساحت هزار متر مربع  به ارزش دو میلیارد و 100 میلیون ریال را  معامله کرده بود.  

این مقام انتظامی، بیان کرد: شاکی پرونده پس از دعوت به پلیس آگاهی در شرح ماجرا گفت با توجه به این که به جنس های آنتیک و قدیمی علاقه دارد، از طریق یکی از آشنایان به این فرد ، معرفی شده و در ابتدا با نشان دادن کتابی که حاوی تصاویر ظروف، کوزه های سفالی ، تابلو و سایر اشیاء عتیقه بود، وی را ترغیب به خرید آن اشیاء کرد.  

سردار کامرانی صالح، تصریح کرد: پس از توافق دو طرف برای معامله اشیا عتیقه، فروشنده، تعدادی اجناس گلی تقلبی را به وی می فروشد و در قبال آن یک قطعه زمین هزار متری به ارزش دو میلیارد و 100میلیون ریال را معامله می کند، اما پس از نشان دادن اجناس به چند نفر کارشناس اشیا عتیقه، متوجه تقلبی بودن جنس ها می شود.  

وی، ادامه داد: باتوجه به اظهارات شاکی از کارشناسان میراث فرهنگی خواسته شد تا در خصوص اجناس مذکور نظر کارشناسی خود را اعلام کنند که طبق نظر سازمان میراث فرهنگی، اجناس فروخته شده فاقد هرگونه ارزش تاریخی بود.  

فرمانده انتظامی استان البرز، اظهار کرد: با توجه به نظر نهایی سازمان میراث فرهنگی استان البرز، ماموران وارد عمل شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.  

سردار کامرانی صالح، گفت: متهم که دارای دو فقره سابقه محکومیت کیفری است به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری در قالب فروش اشیاء عتیقه تقلبی اعتراف کرد. 
 
گفتنی است، متهم دستگیر شده به اتهام کلاهبرداری با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *