از سریع ترین ابررایانه تا رسیدن اندروید 6 به گلکسی S5 نئو

3:24 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۷۰۶
در این بسته خبری، شما را با گلچینی از اخبار فناوری روز دنیا آشنا می کنیم.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در این بسته خبری، شما را با گلچینی از اخبار فناوری روز دنیا آشنا می کنیم.

سریعترین ابررایانه جهان در راه است

مهر نوشت: در روزهای اخیر ابررایانه قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. مهندسین مرکز تحقیقات ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری چین موفق به ساخت این ابررایانه شده اند که قادر است در هر ثانیه ۹۳ هزار تریلیون محاسبه انجام دهد. این ابر ماشین محاسباتی در مقایسه با آخرین ابر رایانه قدرتمند جهان یعنی Tianhe-۲ دو برابر سریع تر و بازدهی آن ۳ برابر بیشتر است.
 
حالا تنها با گذشت چند روز از این خبر، شرکت آی بی ام از جزئیاتی خبر داده که نشان می دهد ابررایانه ای به مراتب سریعتر از محصول خبرساز چینی ها در راه است.
 
این ابررایانه Summit نام دارد و پیش بینی می شود در اوایل سال ۲۰۱۸ در  آمریکا نصب و راه اندازی شود.
 
نکته جالب درخصوص این ابررایانه، افزایش توان محاسباتی آن نسبت به طرحهای اولیه بوده است. در ابتدا قرار بود ابررایانه Summit در هر ثانیه ۱۵۰ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد اما حالا عنوان شده که این توان به ۲۰۰ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه افزایش یافته است، حال آنکه ابررایانه ساخت مهندسان چینی ۹۳ هزار تریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام می دهد که البته این توان در بهترین حالت ممکن به ۱۲۴.۵ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه افزایش می یابد.
 
هزینه ای که برای ساخت ابررایانه Summit پرداخت شده چیزی بالغ بر ۳۲۵ میلیون دلار است که در تاریخ ساخت این دسته از ماشین آلات محاسباتی یک رقم نجومی محسوب می شود. این ابررایانه دارای ریزپردازشگرهای  IBM Power۹ است.


از سریع ترین ابررایانه تا رسیدن اندروید 6 به گلکسی S5 نئو

رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک


ایسنا نوشت: محققان دانشگاه اشتوتگارت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک دوربین شدند که سه لنز دارد و آن را بر روی انتهای یک فیبر نوری که عرض آن به اندازه دو تار مو است قرار دادند.

به گفته محققان این پژوهش، از این فناوری می‌توان در دستگاه‌های آندوسکوپی برای کاوش در درون بدن انسان همچنین در دستگاههای نظارت امنیتی تقریبا نامرئی و یا مینی ربات‌هایی که دارای دید خودکار هستند استفاده کرد.

با توجه به محدودیت‌های تولید، در حال حاضر نمی توان لنزها را به اندازه کافی کوچک تولید کرد تا در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین محققان این پژوهش برای ساخت این دوربین کوچک از فناوری چاپ سه بعدی کمک گرفته اند.

به گفته محققان این پژوهش، طراحی، ساخت و آزمایش این دوربین کوچک که کارآیی و کیفیت فوق العاده‌ای دارد، تنها چند ساعت زمان می‌برد.

این لنز ترکیبی تنها ۱۰۰ میکرومتر (۰.۱ میلی متر یا ۰.۰۰۴ اینچ) عرض داشته که با احتساب پوشش آن این میزان به ۱۲۰ میکرومتر می‌رسد.

"این سیستم تصویربرداری” به راحتی در داخل یک سوزن سرنگ استاندارد جای گرفته و می‌تواند در اندامهای انسان حتی مغز تزریق شود.

محققان بر این باورند که برنامه های کاربردی تشخیصی به ما امکان آزمایش اجسام کوچک را به صورت غیر تهاجمی و غیر مخرب در پزشکی و همچنین بخش صنعت می‌دهد.


از سریع ترین ابررایانه تا رسیدن اندروید 6 به گلکسی S5 نئو


رونمایی ZTE از گوشی پرچمدار «Nubia Z11»


طی مراسمی رسمی، شرکت چینی ZTE پرده از جمال جدیدترین پرچمدار خود برداشت، نوبیا Z11، آخرین عضو این خانواده است و تاکنون گوشی‌های نوبیا Z11 Max و نوبیا Z11 Max را از این خانواده شاهد بوده‌ایم.

بد نیست بدانید ،شرکت ZTE پرچمدار جدید خود را به لحاظ سخت‌افزاری تا دندان مسلح روانه بازار کرده است. بدنه تمام فلزی و صفحه‌نمایش بدون حاشیه مواردی هستند که از لحاظ زیبا شناختی در خصوص این گوشی پرچمدار در نگاه اول به چشم می‌آیند.

همان‌گونه که اشاره شد نوبیا Z11 از چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون بهره می‌گیرد و در دو مدل ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی یا ۶ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی روانه بازار می‌شود.

لازم به ذکر است که برای دسترسی به حافظه ذخیره سازی بیشتر،‌هر دو گوشی از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز بهره می‌برند. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به همراه سنسور IMX298 ساخت دست شرکت سونی، با قابلیت پشتیبانی از OIS، فوکوس خودکار تشخیص فاز،‌دیافراگم f/2.0 و محافظ لنز یاقوت اندود مشخصات دوربین پشت ZTE Nubia Z11 را تشکیل می‌دهد.

در قسمت جلو نیز برای دوربین سلفی این گوشی از لنزی ۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرون و دیافراگم f/2.4 که زاویه واید ۸۰ درجه را پوشش می‌دهد استفاده شده است.


صفحه‌نمایش نوبیا Z11 نیز بزرگ است و با صفحه‌ای ۵.۵ اینچی طرف هستیم که رزولوشن فول اچ‌دی دارد. شیشه گوریلا گلس ۳ وظیفه محافظت این صفحه‌نمایش را بر عهده دارد. به لحاظ باتری نیز در پرچمدار جدید ZTE شاهد باتری ۳ هزار میلی‌آمپری هستیم که از فناوری شارژ سریع کوالکام نسخه ۳.۰ پشتیبانی می‌‌کند.

اندروید نسخه ۶.۰ مارشملو به همراه رابط کاربری نوبیا نسخه ۴.۰، مشخصات نرم‌افزاری Z11 را تشکیل می‌دهد. این روزها تمامی گوشی‌های تراز اول به سنسور تشخیص اسکن اثر انگشت مجهز هستند که نوبیا Z11 نیز از این فناوری بی‌بهره نمانده است و سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی با سرعت تاخیر 0.1 ثانیه قفل گوشی پرچمدار جدید ZTE را باز می‌کند.

انتظار می‌رود Nobia Z11 در تاریخ هشتم مرداد ماه روانه بازار چین شود. نسخه استاندارد این گوشی که ۴ گیگابایت رم دارد و از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند در چین با قیمتی حدود ۳۷۵ دلار به فروش می‌رسد و نسخه تراز اول نوبیا Z11 که ۶ گیگابایت رم دارد و به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است قیمتی برابر با ۵۲۶ دلار خواهد داشت.


از سریع ترین ابررایانه تا رسیدن اندروید 6 به گلکسی S5 نئو


اندروید 6 به گلکسی S5 نئو رسید


نسخه نئوی گلکسی اس 5 چند ماه پس از عرضه نسخه اصلی با همان صفحه‌نمایش 5.1 اینچی و دوربین 16 مگاپیکسلی اما با چیپست نسبتاً ضعیف‌تر Exynos 7580 Octa عرضه شد.

خوشبختانه سامسونگ این گوشی را فراموش نکرده و به‌تازگی برای نسخه SM-G903F آن فیرمور G903FXXU1BPD4 را عرضه کرده است. این آپدیت فعلاً برای نسخه آنلاک و در جنوب شرقی اروپا عرضه شده اما انتظار داریم سایر نسخه‌ها نیز به‌زودی آن را دریافت کنند.

آپدیت اندروید 6.0.1 با قابلیت Doze و حداقل کردن استفاده انرژی اپ‌های کم‌استفاده می‌تواند عمر شارژ گوشی را افزایش دهد. همچنین ویژگی Google Now On Tap برای کسب اطلاعات از محتوای صفحه و کسب اجازه اپ‌ها تنها در زمان نیاز هم از سایر ویژگی‌های اندروید مارشملو محسوب می‌شود.

اگر گلکسی اس 5 نئو شما هنوز آپدیت را دریافت نکرده نگران نباشید؛ سامسونگ احتمالاً تا پایان ماه تمامی گوشی‌ها را در تمامی مناطق آپدیت خواهد کرد.


از سریع ترین ابررایانه تا رسیدن اندروید 6 به گلکسی S5 نئو


/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *