همکاری وزارت نیرو با شرکت‌های خارجی منوط به انتقال تکنولوژی

23:15 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۷۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قائم مقام وزیر نیرو گفت: علاقه وزارت نیرو به همکاری با شرکت‌های خارجی منوط به رشد تأمین کنندگان داخلی تجهیزات و انتقال تکنولوژی است.
به گزارش گروه اقتصاد، ستار محمودی در خصوص زیر مجموعه‌های وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو حدود 200 شرکت دارد که حداقل حدود 50 شرکت از این مجموعه، شرکت‌هایی در اشل نزدیک به آب و نیرو هستند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک نوع انقلاب در حوزه وزارت نیرو روی داده که از سایر حوزه‌های دیگر بیشتر به چشم می‌آید و علت آن هم تکیه بر ساخت تجهیزات داخلی و پذیرش مسئولیت مدیریتی است و امروز حوزه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در کشور می‌تواند به عنوان یک الگوی مشخص، هم برای داخل کشور و هم برای دیگر کشورها مورد تحسین قرار گیرد.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص شایعات اخیر مبنی بر علاقه‌مندی وزارت نیرو به استفاده از تجهیزات خارج از کشور، بیان کرد: علاقه وزارت نیرو به همکاری با شرکت‌های خارجی مشروط به رشد تأمین کنندگان داخلی تجهیزات و انتقال تکنولوژی است، اما باید توجه داشت که تمامی الزام‌های کسب و کار و توسعه شامل دانش، فناوری و سرمایه در یک کشور قرار ندارد و در همه دنیا پراکنده شده است.

وی گفت: هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود که در فقر و غنای مطلق باشد، همه کشورها در حوزه‌های مختلف به هم نیازمند هستند.

محمودی در مورد استفاده از سرمایه گذاری خارجی در پروژه‌های داخل کشور تصریح کرد: از لحاظ منابع انسانی و سطح دانش، ایران در جایگاهی قرار دارد که در منطقه خاورمیانه کم نظیر است، اما از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری نیازمند سرمایه بیشتر هستیم و اگر در حوزه‌ای از شرکای خارجی کمک می‌گیریم از باب انتقال تکنولوژی و تأمین سرمایه بوده و در چارچوب منافع کشور مشخص شده است.

وی خطاب به سفرای کشورهای خارجی حاضر در این مراسم اضافه کرد: ایران کشوری است که می‌تواند به عنوان یک شریک قابل اعتماد، پایدار و صاحب فناوری، در بعد عملیاتی کارهای بزرگی را در عرصه عمرانی دهد.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های ایرانی در بیش از 40 کشور دنیا در حوزه‌های آب، برق و فاضلاب فعالیت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای انجام می‌دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *