پهلوگیری ۲۹۰ کشتی در بنادر منطقه ویژه پارس جنوبی

1:30 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۶۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ۲۹۰ فروند کشتی شامل نفت‌کش و کشتی‌های فله‌بر برای صادرات و واردات کالا و محصولات پارس جنوبی در بنادر منطقه ویژه پارس پهلو گرفته‌اند.
 به گزارش ، مهدی یوسفی  با اشاره به اینکه روند اجرای طرح‌های پارس جنوبی امسال تسریع یافته گفت: طرح توسعه میدان پارس جنوبی در ۲۴ فاز گازی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان در حال اجراست که تا کنون ۱۳ فاز آن به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی از تکمیل طرح توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی تا سال ۹۶ خبر داد و افزود: امسال پنج فاز ۱۷ تا ۲۱ پارس جنوبی در اولویت بهره‌برداری قرار دارند که با راه‌اندازی آنها روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده می‌شود.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تشریح روند صادرات محصولات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد توسعه و راه‌اندازی فازهای جدید در منطقه ویژه پارس هستیم و این موضوع باعث افزایش تولید و صادرات شده است.
 
یوسفی از افزایش دو برابری وزن صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه پارس طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری نیز دارای ۵۷ درصد افزایش بوده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: طی سه ماه نخست امسال بیش از ۴٫۱۷ میلیون تن میعانات گازی به ارزش بیش از یک میلیارد و 687 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.
 
وی با اشاره به صادرات ۴٫۱ میلیون تن کالاهای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی افزود: ارزش این کالاها بیش از ۲٫۶ میلیارد دلار است که ۲۰ درصد افزایش ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
 
یوسفی با بیان اینکه بیش از هشت میلیون و ۳۱۸ تن کالا در سه ماه نخست امسال از پارس جنوبی صادر شد گفت: ارزش این کالاها چهار میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار که از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه کالاهای صادراتی از نظر وزنی 47 درصد و لحاظ ارزشی 32 درصد افزایش دارد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین محصولات صادراتی منطقه ویژه پارس می‌توان به هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، میعانات گازی، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول اشاره کرد.
 
یوسفی با اشاره به پهلوگیری کشتی‌های مختلف در بنادر پارس جنوبی تصریح کرد:۲۹۰ فروند کشتی شامل نفت‌کش و کشتی‌های فله‌بر برای صادرات و واردات کالا و محصولات پارس جنوبی در بنادر منطقه ویژه پارس پهلو گرفته‌اند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *