خواص خوردن شیر از دوران کودکی تا کهنسالی را بشناسید

3:55 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۶۳۸
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: کودکانی که مرتب شیر می خورند، در بزرگسالی به ویژه دوران سالمندی شرایط جسمی مطلوب تری خواهند داشت.
به گزارش گروه جامعه ،بهروز جنت با یادآوری خواص شیر گفت: این ماده غذایی طبیعی و بسیار مفید برای بدن که مصرفش هم به سهولت انجام می شود بسیار مغذی سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B، خصوصا ویتامین B۲ بوده و در جهت تامین سلامت همه سنین مورد تاکید مصرف است.
 
وی با  اشاره به اینکه پیرو اشاعه یک نذر تغذیه ای- فرهنگی بد نباشد که مانند گذشته های نه چندان دور این نذر منطقی و پر فایده احیا گردد، افزود: با توجه سرانه اندک مصرف شیر در کشور باید از هر روش معقول و تاثیر گذاری برای تشویق و ترغیب مردم برای مصرف این ماده غذایی مهم بهره برد.
 
جنت گفت: اصولا هر انسانی باید به صورت روزانه حداقل یک لیوان شیر مصرف نماید که این مقدار نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد ضمن آنکه شیر علاوه بر استحکام استخوان ها از آلزایمر هم جلوگیری می کند. محققان بر این باورند که افراد ی که به میزان کافی شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که شیر نمی خورند، از امتیاز بالاتری در تست های مربوط به عملکرد مغز و حافظه برخوردارند.
 
وی اضافه کرد: کودکانی که مرتب شیر می خورند در بزرگسالی به ویژه دوران سالمندی شرایط جسمی مطلوب تری خواهند داشت مصرف مداوم شیر در دوران خردسالی می تواند منجر به حفظ تناسب اندام در سال های پیری و سالخوردگی شود افراد بزرگسالی که درسنین کودکی خود بیشتر از شیر و فرآورده های لبنی دیگر مصرف کرده اند در دوران سالمندی قادر هستند سریع تر راه بروند و کمتر نیز با مشکلات و اختلالات تعادلی مواجه شوند.
 
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه اساس برخی فرهنگ های مذهبی مانند نذر و وقف و قرض الحسنه اشاعه روش های مطلوب زندگی است، گفت: می توان از پتانسیل های مذهبی در جهت تبلیغ و اشاعه نکات مهم و مغفول مانده حوزه های مختلف استفاده کرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *