15 میکروب شناس برتر دنیا در ایران جمع می شوند

18:20 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۶۱۸
هفدهمین کنگره بین المللی انجمن میکروب شناسی ایران، با حضور ۱۵ تن از پروفسورهای برتر جهان در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش گروه جامعه ،پژواک خاکی دبیر علمی کنگره گفت: هفدهمین کنگره بین المللی انجمن میکروب شناسی ایران در روزهای دوم تا چهارم شهریور ۹۵ در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: در این گردهمایی بزرگ، میکروب شناسان، داروسازان، دندانپزشکان، دامپزشکان، متخصصان علوم آزمایشگاهی و تمام رشته‌های پیراپزشکی و علوم وابسته می‌توانند از مسائل مطرح شده در کنگره بهره‌مند شوند.
 
خاکی ادامه داد: محورهای اصلی کنگره شامل مقاومت‌های آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم‌ها، عفونت‌های بیمارستانی، مکانیسم‌های ایجاد بیماری‌های عفونی توسط میکروارگانیسم‌ها، روش‌های نوین و مدرن در تشخیص میکروب ، بیوتکنولوژی میکروبی‌ ، واکسن‌های جدید ، بیماری‌های مشترک انسان و دام و... است.
 
دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن میکروب شناسی ایران تصریح کرد: در این کنگره برای اولین بار و به صورت اختصاصی به میکروب شناسی دهان و دندان، نانو تکنولوژی در میکروب شناسی و عفونت‌های مقاربتی پرداخته خواهد شد زیرا این مسائل به خصوص عفونت‌های مقاربتی کم‌تر در کشور ما مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از پروفسورهای برتر جهان در این کنگره سخنرانی خواهند داشت، اظهار کرد: این محققان دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را برای شرکت کنندگان ارائه خواهند کرد.
 
خاکی همچنین یادآور شد: در این کنگره  مسائلی مانند واکسن HIV نیز مطرح می شود  و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا ۱۵ تیرماه ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره ادامه دارد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *