دستگیری 6 نفر به دلیل فروش داروهای غیرمجاز/ بیش از 12 کیلوگرم داروی غیر مجاز قاچاق کشف شد

12:15 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۵۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سلطانی گفت: در بازرسی از مکان‎های توزیع داروهای غیر مجاز 6 نفر به علت فروش داروهای غیر مجاز دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولین هنجارشکنی توسط افراد بدحجاب و نامناسب بودن وضعیت فرهنگی و هنجارشکنی توسط این افراد است که به وقوع برخی از جرائم دامن می زند.

وی تصریح کرد: حجاب و پوشش بانوان یکی از عوامل موثر در حفظ حریم خانواده است و فحشا و راوبط نامشروع و مفاسد که در محاکم قضایی مطرح می شود از عواقب تلخ بدحجابی است.

سلطانی ادامه داد: مسئله بدحجابی یک پدیده فرهنگی و اجتماعی است و حل آن نیازمند به کار گیری شیوه های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی می باشد اما دادستان به عنوان یک فرد مدعی العموم به جهت صیانت از جامعه اقتضا می کند با هر پدیده اجتماعی که بنا بر نص قانون جرم شناخته شده است مبارزه کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عدم رعایت حجاب شرعی جزو جرائم مشهود محسوب می‌شود و بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی قابل مجازات است و بنابراین دستورات لازم در این خصوص صادر شده است که این افراد حق ندارند در جامعه هنجارشکن باشند  اگر این روند ادامه پیدا کند بر اساس قانون برخوردهایی را خواهند داشت و پرونده‌های قضایی در این خصوص تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در خصوص جرائم مهم در استان جرائم علیه اشخاص مانند قتل، ضرب و جرح عمدی، فحاشی، توهین، تهدید، مواد مخدر و جرائم اقتصادی مهمترین جرائمی هستند که مطرح می‌شود. درست است که قتل از جمله اقل‌ترین جرائم در استان است اما به دلیل اهمیت موضوع در ردیف مهمترین جرائم قرار گرفته است.

سلطانی اهم دلایل وقوع جرم را فقر، شرایط نامساعد اقتصادی، محیط، انتقام، تأثیر گروه همسالان، مهارت ضعیف والدین در تربیت و بازی‌های خشونت‌بار کودکان و نوجوانان بیان کرد.

وی بحث ضابطین دادگستری در ماده 28 آئین دادرسی کیفری را مهم ارزیابی کرد و گفت: افراد تعریف شده در این گروه مأمورانی هستند که با نظارت و دستور دادستان انجام وظیفه می‌کنند که فرماندهی استان تا معاونت‌ها، رؤسای کلانتری‌ها و سایر مأمورین انتظامی ضابط دادگستری هستند و تحت نظارت و دستور دادستان عمل می کنند.

سلطانی ادامه داد: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری اتفاقات خوبی افتاده است از جمله؛ افرادی که توسط ضابطین دستگیر می‌شوند ضابطین مکلف هستند ظرف یک ساعت مراتب بازداشت را به دادستان یا قاضی کشیک اعلام کنند، دستورات قضایی که صادر می‌شود ضابطین موظف هستند انجام وظیفه کنند و اگر تخلفی از دستورات شود مطابق با ماده 63 قانون دادرسی کیفری مجازات خواهند شد.

وی ادامه داد: 45 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان اراک مورد بازرسی قرار گرفت که 25 کمپ به دلیل نداشتن مجوز قانونی و عدم رعایت موازین قانونی و بهداشتی پملپ شدند.

سلطانی با اشاره به اینکه  از 40 مهدکودک شهر اراک 11 مهد مورد بازدید قرار گرفت، تصریح کرد: از تعداد 80 باشگاه پرورش اندام و بیلیارد، 30 باشگاه بدون مجوز فعالیت دارند که به 9 باشگاه با توجه به انجام مراحل اولیه اخذ مجوز 10 روزه اعطا و 21 باشگاه نیز پلمپ شد.

وی از کشف 1096 عدد انواع قرص و مقدار 12 کیلو و 200 گرم داروی غیر مجاز قاچاق و یک عدد آمپول غیر مجاز خبر داد و گفت: پلمپ 8 واحد صنفی فاقد مجوز مکمل فروشی و کشف 3هزار قرص و 27 کیلو گرم مواد نیروزا و غیر مجاز را از دیگر برنامه‌های اجرایی خواند.

سلطانی  به بازدید از 51 واحد صنفی، سفرخانه و قهوه‌خانه و 15 واحد صنفی کافی‌شاپ اشاره کرد و گفت: از این تعداد ارائه شده 46 واحد به علت عرضه قلیان و دخانیات و نداشتن مجوز پلمپ شد، 10 واحد کافی شاپ نیز به علت نداشتن مجوز قانونی جهت فعالیت پلمپ شدند و 709 عدد قلیان نیز کشف و به اداره بهداشت تحویل شد.

وی بابیان اینکه تعداد 61 واحد صنفی فروشنده دخانیات فعالیت دارند که تعداد 10 واحد آن به علت نداشتن مجوز قانونی پلمپ شد، افزود: از 73 واحد صنفی عطاری که مورد بازرسی قرار گرفت تعداد 11 واحد به علت نگهداری و فروش داروهای غیر مجاز پلمپ شدند.

سلطانی  در ادامه در رابطه با  بازرسی از مکان های توزیع داروهای غیر مجاز و فروش آنان نیز گفت: در این خصوص 6 نفر به علت داروهای غیر مجاز دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند، داروهای غیر مجاز کشف شده شامل 2هزار و 370 سی سی شربت متادون، 17 هزار و 544 عدد انواع قرص متادون و جنسی تعداد 93 مورد پودر غذا و رنگ مو و خمیر دندان غیر مجاز جهت بررسی و اقدام قانونی به دانشگاه علوم پزشکی و پلیس مواد مخدر تحویل شدند.

وی ادامه داد: بازدید از 18 خوابگاه دانشحویی دولتی و خودگردان از دیگر برنامه بود که مقرر شد نواقص رفع و مشکلات موجود در تمامی خوابگاه‌ها  مورد بررسی قرار گیرد.

معاون دادستن اظهار داشت : بازدید از 6 پارکینگ مربوط به وسایل نقلیه در اراک در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد رفع نوافص و مشکلات موجود در این پارکینگ ها صورت گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *