"رئیس‌جمهور افغانستان" به خواسته‌ رهبران جهادی توجهی نمی‌کند

10:03 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۵۳۲
نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌جمهور کنونی افغانستان متحدان سیاسی خود را از دست داده است و در ضمن توجهی نیز به خواسته‌های رهبران سیاسی و جهادی این کشور ندارد.
به گزارش سرویس بین الملل نشریه نیویورکر با انتشار گزارشی نوشت که محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان متحدان سیاسی خود را از دست داده اما در تلاش برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای سیاسی و اقتصادی این کشور است.
 
در این گزارش آمده است: رئیس‌جمهور کنونی افغانستان برخلاف "حامد کرزی" رئیس‌جمهور سابق این کشور با رهبران و سران جهادی و سیاسی افغان کمترین دیدار را دارد.
 
گزارش می‌افزاید: اشرف‌غنی کمترین توجه را به خواسته‌های رهبران و سران جهادی و سیاسی افغانستان دارد.
 
در این گزارش آمده است که رئیس‌جمهور افغانستان در دیداری با "اسماعیل‌خان" تنها 15 دقیقه را برای ملاقات با وی در نظر گرفته بود که "جیلانی پوپل" از نزدیکان غنی، به وی گفته بود که یا با اسماعیل‌خان دیدار نکند یا در صورت ملاقات زمان بیشتری را اختصاص دهد.
 
نیویورکر خاطرنشان کرد: اشرف‌غنی با پافشاری به گفته خود به پوپل پاسخ می‌دهد که "شخص فاسد و بی‌رحم هرات تنها ارزش 15 دقیقه را دارد."
 
محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان در دوران منازعات انتخاباتی وعده داده بود که از هزینه‌های سرسام‌آور در دولت افغانستان جلوگیری می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *