كارم در پادری راحت ‌نیست

13:55 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۵۱۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نگار عابدی معتقد است اگر یك بازیگر بخواهد قوی ظاهر شود باید با بازیگر مقابلش هماهنگ باشد و اجازه بدهد بازیگر مقابل او هم فرصت عرض‌اندام و نمایش توانایی‌های خودش را داشته باشد.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  گرچه نگار عابدی در تلویزیون و بیشتر به دلیل بازی در نقش «افروز» شناخته شده، اما یك بازیگر تئاتری تمام‌عیار است؛ گواه این ادعا حضور مستمر او در صحنه و جوایزی است كه او به دلیل بازیگری در تئاتر از آن خود كرده.

بازی عابدی همانقدر كه به عنوان یك زن تازه‌ به دوران رسیده در سریال شمعدانی پذیرفتنی بود، در شمایل یك بانوی موقر و تحصیلكرده در سریال تعبیر وارونه یك رویا نیز مورد توجه قرار گرفت. عابدی یك بار دیگر بعد از سریال دودكش در نقش افروز در پادری بازی كرده و تصویر زنی آرام، معصوم و مظلوم را به نمایش گذاشته است.

جام جم آنلاین درباره سریال پادری و نقش افروز با او گفت‌وگویی داشته‌ است كه در ادامه می‌خوانید.

در پادری باید كارتان راحت‌‌تر بوده باشد چراكه شخصیت‌ها همان شخصیت‌های دودكش هستند و تغییرات خیلی زیادی را شاهد نیستیم. همین طور است؟

بله شخصیت‌ها همان هستند ولی هیچ كاری هیچ وقت راحت نیست. بازیگری هم مثل هر كار دیگری اگر بخواهید درست آن را انجام بدهید و تعهد كاری داشته باشید اصلا آسان نیست. باید درست كار كرد كه مخاطب راضی باشد و لذت ببرد.

به نظر می‌رسد افروز به همان اندازه كه در سریال دودكش دیدیم، مظلوم و بی‌سر و زبان نیست.

از این بابت خیلی تغییری نكرده است. شاید چون حضورش كمی پررنگ‌تر شده به نظر می‌رسد. دیگر خجالتی و بی‌سر و زبان نیست، اما او هنوز همان آدم قبلی و همان‌قدر هم خجالتی است. البته این نكته را هم می‌توان در نظر داشت كه چند سال گذشته و افروز كمی با تجربه‌تر و آگاه‌تر شده است. آدم حتی بعد از گذشت یكی دو سال هم ممكن است تغییر كند، تجربیاتی به دست بیاورد و احتمالا اعتماد به نفس‌اش بیشتر شود كه البته میزان این تغییرات ممكن است متناسب با شخصیت هر فرد، متفاوت باشد.

افروز بزرگ‌تر شده، مادر یك بچه ‌است و فرزند دیگری در راه دارد و همه اینها باعث می‌شود كمی اعتماد به نفس بیشتری پیدا كند و به قول شما سر و زبان‌دار بشود.

باردار بودن افروز ایده نویسنده فیلمنامه بود و در متن سریال وجود داشت یا بعدا به این نتیجه رسیدید كه این مساله می‌تواند موقعیت‌های داستانی بیشتری ایجاد كند؟

در فیلمنامه آمده بود، اما نتیجه همفكری و تبادل نظر دوستان بود چون بارداری می‌توانست برای افروز یك ویژگی محسوب شود و كمك می‌كند كه موقعیت‌های كمدی بیشتری در سریال ایجاد شود.

براساس نوع پوشش شخصیت‌ها، لوكیشن‌ها و نوع فضاسازی‌ها می‌توان گفت شرایط این دو خانواده و بخصوص زندگی افروز و نصرت بهتر شده و آنها كمی رشد داشته‌اند. همین طور است یا شرایط تولید این طور ایجاب كرد؟

به این موارد فكر شده است؛ از آنجا كه شانس به نصرت رو كرده و یك آشنای قدیمی پیدا كرده كه قرار است به او كمك كند تا در هلدینگ استخدام شود، كمی اوضاعشان بهتر به نظر می‌رسد. به نظرم اتفاقاتی كه در این فصل از قصه برای آنها رخ می‌دهد، باعث شده حس كنیم كمی شرایط زندگی آنها بهتر از قبل شده است.

شما از آن دست بازیگرانی هستید كه با دیگر بازیگران هماهنگ می‌شوید و معمولا خیلی بازی غلوشده‌ای ارائه نمی‌كنید كه برجسته‌تر به نظر برسد. این یعنی دوست ندارید توانایی‌های خودتان را به رخ بكشید؟

معتقدم اگر یك بازیگر بخواهد قوی ظاهر شود باید با بازیگر مقابلش هماهنگ باشد و اجازه بدهد بازیگر مقابل او هم فرصت عرض‌اندام و نمایش توانایی‌های خودش را داشته باشد. وقتی بازیگری دلش بخواهد فقط خودش دیده شود كه متاسفانه برخی از همكاران ما در جاهای دیگری این كار را می‌كنند، هم به خودش و هم به كل اثر ضربه می‌زند. به نظر من زمانی بازی من خوب است كه بازیگر مقابلم نیز خوب بازی كند.

و اگر در مقابل بازیگری قرار بگیرید كه خیلی با تجربه و توانمند نباشد باز هم سعی می‌كنید با او در یك سطح قرار بگیرید؟!

مسلما در چنین شرایطی بازیگر مقابلم باید خودش را بكشد بالا و در سطح من قرار بگیرد. بازیگران باید به هم انرژی بدهند، كمك كنند و در سطح هم قرار بگیرند. بازیگری كه باتجربه‌تر و توانمندتر است به بازیگر مقابلش اجازه رشد و بهتر شدن بدهد و بازیگری كه در سطح پایین‌تر قرار دارد از تجربه و توان بازیگر مقابلش استفاده كند.

اما ممكن است این همسانی و هماهنگی باعث شود به چشم نیایید و به شهرت و محبوبیت نرسید!

من با نظر شما موافق نیستم و فكر نمی‌كنم این طور باشد. من به همراهی و همكاری بازیگران اعتقاد دارم، همچنان براین عقیده هستم و همین روش را ادامه خواهم داد. به نظر من بیشتر از نقش نباید تلاش كرد! فكر نمی‌كنم منطقی باشد كه خودم را به در و دیوار بكوبم كه دیده بشوم. درخشیدن و به چشم آمدن به هر قیمتی از نظر من درست نیست.

برخی منتقدان بر این عقیده‌اند كه ساخت چند فصل از یك سریال موفق مفید است و مخاطب بیشتری را به تلویزیون جذب می‌كند.

وقتی سریالی موفق است، مردم دوستش دارند و از تماشای آن لذت می‌برند؛ چراكه نه؟! این روش خیلی خوبی است برای این كه مخاطب را پای تلویزیون خودمان بنشانیم. من با این قضیه خیلی موافق هستم.

پس اگر فصل دیگری از سریال پادری ساخته شود، آماده همكاری هستید؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *