"صادرات خیار" از ایران به روسیه 2 برابر شد

22:40 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۴۲۸
روسیه اعلام کرد: جایگزینی محصولات کشاورزی، باغی و جالیزی از کشورهای مختلف برای جبران قطع واردات از ترکیه ادامه دارد و در این میان میزان صادرات خیار از ایران برای تامین نیاز بازار مصرف مسکو دو برابر افزایش یافته است.
به گزارش سرویس بین الملل  ایران اکنون در جمع صادر کنندگان اصلی محصولات باغی و سبزیجات به روسیه قرار دارد و اقلام عمده آن خیار، هندوانه، فلفل دلمه، گل کلم و کیوی است که در مراکز توزیع و همچنین در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نیز با پرچم جمهوری اسلامی به عنوان کشور تولید کننده معرفی و عرضه می شود.

آلکساندر نمریوکف رئیس اداره بازرگانی و خدمات مسکو در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی اعلام کرد: محصولات ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، صربستان و شیلی جای اقلام وارداتی از ترکیه را گرفته و از نظر مرغوبیت سطح خوبی دارد.

وی افزوده است: بازار روسیه بسیار پرمصرف است و مسکو به عنوان پایتخت بخش زیادی از آن را به خود اختصاص می دهد.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، نمریوکف بدون ارائه میزان عددی عرضه این محصولات در مسکو اظهار کرد: صادرات گوجه فرنگی از جمهوری آذربایجان در سه ماه اول سال 2016 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 4 برابر و از مراکش 1.5 برابر افزایش یافته و همچنین واردات خیار از ایران به پایتخت روسیه تقریبا دو برابر و نارنگی از پاکستان 1.5 برابر بیشتر شده است.

روسیه از آذر ماه سال 94 در واکنش به اقدام جنگنده ترکیه ای در ساقط کردن بمب افکن روسی بر فراز سوریه و کشته شدن خلبان آن توسط تروریست ها، ورود محصولات کشاورزی، باغی و سبزیجات را از ترکیه منع و واردات از کشورهای دیگر را افزایش داد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *