رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افکار عمومی اطلاع دقیقی از جزئیات خدمات دستگاه قضایی ندارند

5:30 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۳۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فاضلیان گفت: به دلیل محدودیت‌های قانونی امکان انعکاس همه تلاش‌های انجام شده در دادگستری و دستگاه‌های تابعه وجود ندارد و افکار عمومی اطلاع دقیقی از جزئیات این خدمات ندارند.
به گزارش گروه حقوقی  وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: به دلیل محدودیت‌های قانونی امکان انعکاس همه تلاش‌های انجام شده در دادگستری و دستگاه‌های تابعه وجود ندارد و افکار عمومی اطلاع دقیقی از جزئیات این خدمات ندارند.

احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه معاونان، روسای دستگاه‌های تابعه، روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان و تعدادی از کارکنان دستگاه قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه به دیدار آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌ همدانی رفتند.

در ابتدای این دیدار رئیس کل دادگستری استان البرز هفته قوه قضائیه را فرصتی دانست که در آن تلاش و کوشش‌های یکساله دستگاه قضایی در قالب گزارش های مختلف به مردم و مسئولان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که دستگاه قضایی در اطلاع رسانی دارد، گفت: به دلیل محدودیت‌های قانونی امکان انعکاس همه تلاش‌های انجام شده در دادگستری و دستگاه‌های تابعه وجود ندارد و افکار عمومی اطلاع دقیقی از جزئیات این خدمات ندارند.

رئیس کل دادگستری استان یکی از موانع جدی در خدمت رسانی همکارانش به مردم را حجم زیاد ورودی‌ها عنوان کرد و گفت: روند رو به افزایش پرونده‌های ورودی با امکانات محدود، تاثیر منفی بر خدمات رسانی به مردم استان دارد به طوری که در سال گذشته بیش از 420 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که رقم قابل توجهی است.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که برای حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی در استان انجام شده بر لزوم همکاری همه ارگان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: مثلا در موضوع جاده چالوس، مصوبه شورای عالی امنیت ملی، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا پایان سال 95 نسبت به رفع تصرف از محدوده بستر رودخانه اقدام کنند ولی مشاهده می‌شود تاکنون اقدام خاصی انجام نشده است.

فاضلیان لزوم تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یک عامل پیشگیرانه در دستگاه‌های مختلف را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: در معاونت فرهنگی دادگستری استان البرز اقدامات مهمی در این راستا انجام شده که فعالیت‌های گسترده قرآنی، برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، دوره‌های اخلاق اسلامی و افتتاح دارالقران از جمله این تلاش‌ها برای ارتقای معنویت و موازین دینی در کارکنان است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای تامین مجوز جذب و استخدام کادر اداری به سرانجام برسد تا مشکل کمبود 60 درصد کادری اداری استان برطرف شود و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال 95 با جذب نیروهای جدید، مشکل کمبود نیروی انسانی را به حداقل برسانیم.

در ادامه این دیدار، آیت الله حسینی همدانی با تجلیل از فعالیت‌هایی که دستگاه قضایی استان برای حل مشکلات زیر ساختی انجام داده ابراز امیدواری کرد حل کمبودهای کادر اداریی نیز منجر به خدمات رسانی بیشتر به مردم استان شود.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که فعالیت در دستگاه قضایی دارد گفت: رهبر انقلاب، چارچوب فعالیت‌ها را در دیدارهایشان تبیین کرده‌اند و باید سیره ائمه همواره الگوی کارکنان و کادر قضایی باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *