آمادگی سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت

6:00 - 09 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۲۶۶
سازمان بسیج طلاب و روحانیون آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و اکران فیلم‌های مقاومت در حوزه های علمیه و پایگاه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون اعلام کرد.
به گزارش گروه فرهنگی ، نشست مشترک محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون برگزار شد و در این نشست یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حجت‌الاسلام مسعود حیدری معاون فرهنگی بسیج طلاب نیز حضور داشتند.

در این نشست؛ محمد خزاعی به تشریح ابعاد برگزاری و بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و عنوان کرد: به دو دلیل مصریم که فیلم‌های جشنواره بین‌المللی مقاومت در سطح حوزه‌های علمیه و برای طلاب و روحانیون به نمایش در بیاید. دلیل نخست اهمیت، جایگاه و نقش کلیدی طلاب و روحانیون در افکارسازی و آگاهی بخشی اجتماعی است و به عنوان نیروهای مرجع کارامد و تاثیرگذارند. دلیل دیگر ساختار موضوعی و محتوایی فیلم‌های حوزه مقاومت است که به ضروری‌ترین مباحث استراتژیک کشور و جهان اسلام می‌پردازد و ارتباط و آشنایی طلاب و روحانیون با این آثار خیلی مهم است.

وی ادامه داد: تجربه همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون در دوره پیشین بسیار خوب بود و با استقبال خیلی خوبی در حوزه‌های علمیه مواجه شد و امیدورایم با تعامل و همکاری مجدد در این دوره هم شاهد اتفاقات موثر باشیم.

حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون در این نشست ضمن استقبال از جشنواره مقاومت گفت: انشالله که برکات این حرکت ارزشمند برای توسعه و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی هم بحث دفاع مقدس و جریان مقاومت است. به هر حال مقاومت تمام شدنی نیست. دفاع مقدس هم به هشت سال جنگ تمام نمی‌شود. نه تنها بعد از جنگ چیزی تمام نشده بلکه چند برابر اضافه شده است. به تعبیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین فرمودند خرمشهرها در پیش است.

حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم مقاومت کار خوب و بسیار ارزشمندی است. خاطرنشان ساخت: مجموعه سازمان بسیج طلاب یک مجموعه شاخص است. یک ظرفیت بالقوه ای در این تشکیلات و رده‌های ما وجود دارد. ما طلبه‌ها و روحانیون در سطوح مختلف داریم. اساتید، فضلا، ائمه جمعه، جماعات، مدرسین، طلاب مدارس، و در راس اینها مجموع مراجع هستند که مثل دیده‌بان هستند و به کوچک‌ترین حرکت منفی و مثبت را در داخل و خارج از کشور واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: می‌شود گفت شبکه روحانیت شبکه زنده، نفس‌کش  انقلاب است و دارای توان و قدرت قوی و بالقوه و نفوذ کلام  بالا و بدیهی است در این عرصه هم می‌تواند نقش آفرین و تاثیرگذار باشند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تاکید کرد: انتظار ما این است که در فیلم‌ها به نقش روحانیت در دفاع مقدس توجه شود. نقش روحانیت در گفتمان انقلاب و حوزه علمیه انقلابی که حضرت آقا تاکید دارند. و بحث جریان مقاومت هم مورد توجه قرار گیرند. قطعا، ما آمادگی همکاری را داریم. رده‌های ما در کنار شما برای برگزاری هستند.

بر پایه این خبر؛ جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد به منظور مهیاکردن بسترهای برگزاری جشنواره در شهرهای مختلف برای استفاده و بهره‌گیری طیف‌ها و طبقات مختلف جامعه، فراگیری مخاطبان، مردمی‌تر شدن، تمرکززدایی، اهتمام به گروه‌های مختلف اجتماعی، لزوم شناخت مستقیم و ملموس طلاب و دانشجویان با آثار سینمای مقاومت برنامه نمایش گسترده‌تر این فیلم‌ها پیش‌بینی کرده است. 

لازم به یادآروی است در دوره گذشته جشنواره مقاومت 483 پایگاه سازمان بسیج طلاب و روحانیون میزبان جشنواره مقاومت شده بودند و پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیون استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران بزرگ، خراسان رضوی، سمنان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، گیلان، مرکزی، هرمزگان، همدان، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، اصفهان، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، البرز، آذربایجان غربی نسبت به اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی مقاومت اقدام کرده‌اند.

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به دبیری محمد خزاعی از هنرمندان جوان سینمای ایران همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *