کشته و زخمی شدن 81 داعشی در "ننگرهار افغانستان"

14:52 - 08 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۱۲۰
مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند که در جریان عملیات مشترک نظامیان افغانستان با کمک‌های نیروهای مردمی ۸۱ عضو داعش کشته و زخمی شده‌اند.
کشته و زخمی شدن 81 داعشی در به گزارش سرویس بین الملل دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و مشاور امنیت ملی از طریق یک ویدئو کنفرانس با مقام‌های سیاسی، نظامی و بزرگان قومی ولایت ننگرهار در مورد وضعیت شهرستان کوت صحبت کردند.
 
در همین حال مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که  در عملیاتی که از روز گذشته تا کنون راه‌اندازی شده است نظامیان افغانستان مناطق جنجال غوندی، خورگی، بندوک و شهرستان کوت را از وجود نیروهای  داعش پاکسازی کردند.
 
تیپ 209 ارتش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات مشترک نیروهای مردمی و ارتش ملی افغانستان تا هنوز ۸۱ داعشی کشته و زخمی شدند.
 
گفته می‌شود از عملیات که روز گذشته تاکنون در شرق افغانستان راه اندازی شده است ۳۷ عضو  داعش کشته و ۴۴ تن دیگر آنان زخمی شدند.
 
در اطلاعیه ارتش نیز آمده است که مقادیری سلاح و مهمات از این گروه به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است.
 
در این عملیات که مدیریت آن را بر عهده ارتش ملی افغانستان است سربازان امنیت ملی افغانستان، پلیس ملی و پلیس محلی ولایت ننگرهار حضور داشتند.
 
بخدی نوشت، ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از جمله ولایت‌های ناامن افغانستان است که در برخی از مناطق آن نیروهای داعش حضور داشته و هر چند وقتی یکبار دست به اقدامات نظامی می‌زنند.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *