رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شب بیست و سوم ماه رمضان به احتمال قوی شب قدر است

10:10 - 08 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۹۱۵
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر است، از تاکید بزرگان دین بر شب زنده داری در شب های قدر سخن گفت.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی در گفت و گو با خبرگار گروه فرهنگی با اشاره به اعمال سفارش شده در شب های قدر گفت: برای هر شه شب قدر اعمالی سفارش شده است که شب زنده داری از  جمله بهترین اعمال است.

وی ادامه داد: بر اساس روایت ها حضرت زهرا (س) در شب های قدر به صورت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) آب می زدند تا خوابشان نبرد و بتوانند در طول شب عبادت کنند.

این کارشناس  علوم قرآنی ادامه داد: خواندن دو کعت نماز که بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید خوانده می شود ، خواندن سوره های عنکبوت، روم و دخان ، دعای جوشن کبیر و دعای افتتاح از جمله اعمال سفارش شده درشب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم در دو شب نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان که از جمله شب های پرفضلیت قدر به شمار می رود خدا عبادت هایمان را پذیرفته باشد و این توفیق را بدهد تا در شب بیست و سوم این ماه مبارک نیز عبادت کنیم.

حجت الاسلام رضایی خاطر نشان کرد: بر اساس روایت ها، به احتمال قوی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر است و در این شب اعمال ثبت شده برای یکسال آینده انسان ها تایید می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *