پیگرد حقوقی رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی

13:22 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: محمدجواد لاریجانی ضمن نکوهش حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی خواهان پیگرد حقوقی اسرائیل به‌عنوان جنایتکار جنگی شده و مردم فلسطین را محق به دفاع از خود دانست.

: محمدجواد لاریجانی ضمن نکوهش حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی خواهان پیگرد حقوقی اسرائیل به‌عنوان جنایتکار جنگی شده و مردم فلسطین را محق به دفاع از خود دانست.
به گزارش ، معاون حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد جهت رسیدگی به وضعیت غزه، در جمع خبرنگاران گفت: رژیم صهیونیستی در طول تهاجم خود به غزه نه تنها زنان و کودکان بی‌شماری را به شهادت رسانده است، بلکه از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کرده است که این موضوع به‌عنوان جنایت جنگی قابل پیگیری است.
وی از برگزاری جلسه حقوق بشر اسلامی به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه برای بررسی موضوع غزه خبر داد و گفت: دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه با تمام توان پیگیر حقوقی موضوع شده‌اند.
لاریجانی ضمن دفاع از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب افزود: حقیقت کاملا آشکار و واضح است، اما ما مشکل عمل داریم و نگران هستیم که کمیته حقیقت‌یاب باعث دوری از عمل در موضوع غزه شود.
وی در ادامه تصریح کرد: محاصره همه جانبه مردم غزه که از چند سال پیش توسط رژیم صهیونیستی تحمیل شده است نیز به نوبه خود یک عمل ضدبشری است که باید شکسته شود.
این حقوقدان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در واقع یک نیروی متهاجم است و طبق تمام معاهدات بین‌المللی مردم فلسطین از حق دفاع برخوردارند؛ اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، رویکردی شوم برای حمایت از رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی خاموش است.
وی افزود: تلاش‌های زیادی از سوی حامیان رژیم صهیونیستی در حال انجام است که دیگر مقاومت محور نباشد، ولی موضوع فلسطین تنها با مقاومت حل می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *