اقتدار لازمه تحقق عدالت قضائی در جامعه است

18:00 - 06 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۶۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد با بیان اینکه اقتدار به معنای واقعی در درون دستگاه قضائی وانتظامی ایستادن سر حرف حق است،گفت: اقتدار لازمه تحقق عدالت قضائی در جامعه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست تعاملی وهم اندیشی فرماندهی انتظامی استان با مقامات ارشد قضائی استان کرمان،به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه،اظهار کرد: با هر اقدامی که منجر گردد تا اقتدار دستگاه های قضائی،اطلاعاتی وانتظامی مخدوش شود بایستی مقابله کرد.

وی خاطرنشان ساخت: بخش از کارآمدی دستگاه قضائی به کارآمدی دستگاه های پیرامونی قوه قضائیه بر می گردد ونقش ضابطین قضائی در این خصوص برجسته تر است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: کارآمدی سیستم قضائی به این معناست که با استفاده از امکانات موجود بیشترین بهره را در جهت تحقق عدالت قضائی ببریم.

رئیس شورای قضائی استان همچنین در حاشیه این جلسه افزود:بزرگترین سرمایه پلیس کسب اعتماد عمومی است وبرای اجرای ماموریت های خود نیازمند این اعتماد عمومی است.

وی افزود:پلیسی مقتدر محسوب می شود که در انجام وظایف و ماموریت های خود،اخلاق اسلامی را رعایت کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تاکید کرد: نوع برخورد پلیس و دستگاه قضائی در کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد.

موحد تصریح کرد: رفتارهای پلیس و دستگاه قضائی بایستی در جهت تقویت اعتماد عمومی باشد.

وی ادامه داد: پلیس بایستی در مقابله با اشرار،برخورد قاطع وسخت داشته باشد ودر مقابل با شهروندان جامعه با رحمت اسلامی و احترام برخورد کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد:عزت وسربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش ها،رشادت ها وایثارگری های جانبازان و شهدا و رهنمودهای امام راحل(ره)ومقام معظم رهبری(مدظله العالی)می باشد.

وی با اشاره به اینکه گستره ماموریت های پلیس بسیار وسیع است،اعلام کرد: یکی از وظایف محوری دستگاه انتظامی و قضائی تامین امنیت برای شهروندان جامعه است.

موحد خاطرنشان ساخت: پلیس در هر جامعه ای پیشانی آن نظام محسوب می شود و از اهمیت خاصی در جوامع برخوردار است،زیرا مقوله امنیت جایگاه والایی دارد وپلیس ارمغان آور امنیت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: امنیت زمانی در یک جامعه پایدار می ماند که قانون در آن جامعه نهادینه شده باشد.

وی بر نقش فرهنگ در تامین امنیت در جامعه تاکید کرد وگفت:قانونمداری بایستی توسط نهادهای فرهنگی در جامعه نهادینه شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *