قضات، مفتخرند در مسیری گام بر می دارند که مولایشان علی (ع) آنرا ترسیم کرده است

19:20 - 06 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۶۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
اسماعیلی گفت: قضات مفتخرند در مسیری گام برمی دارند که مولایشان علی (ع) آنرا ترسیم کرده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان اسلامشهر اظهارکرد: قضات مفتخرند در مسیری گام برمی دارند که مولایشان علی (ع) آنرا ترسیم کرده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تسلیت بمناسبت شهادت مولی الموحدین علی (ع) طی سخنانی بیان کرد: تقارن سالروز شهادت مولا علی (ع) و دکتر بهشتی (ره) دارای مفهوم بلندی است بدین معنا که اولاً هر دو مظلوم هستند و ثانیاً امام علی (ع) شهید راه عدالت و مظهر آن بودند و شهید بهشتی نیز افتخار داشت که در مسیر آن امام همام حرکت می نماید و قضات ما نیز مفتخرند در مسیری گام برمی دارند که مولایشان علی (ع) آنرا ترسیم کرده است.

وی در ادامه افزود : امروز سالگرد سوء قصد از سوی دشمنان اسلام نسبت به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز است و مشیت الهی برآن تعلق گرفت که وجود مقدس ایشان برای تداوم رهبری انقلاب اسلامی و تحقق اهداف عالیه آن ذخیره شود ، از طرف دیگر قرار است در این محفل از فرزندان شاهد نیز تقدیر بعمل آید لذا باید گفت که این محفل ، محفل شهادت و محفل بهشتیان است و می توان بوی خدا و شهدا را در آن شنید و به طور قطع مجلس ما مورد توجه خاص حضرت حق قرار دارد.

اسماعیلی در ادامه به بیان روایتی از علی (ع) در خصوص عظمت شهادت و مقام شهید با این مضمون پرداخت که امام فرمود  به درستی که سرانجام همه ما عزیمت از این دنیاست لیکن خداوند برای برخی از مردم شهادت در راه خودش و برای جمعی دیگر مرگ طبیعی را مقرر کرده و هر دو گروه به شیوه ای که خدا مقرر فرموده خواهند مرد، پس خوشا به سعادت آنان که در این میان مجاهدت در راه معبود را بر می گزینند و پایان زندگانی آنها شهادت در راه خداست.

وی در ادامه به بیان روایت دیگری از حضرت علی (ع) در باب جایگاه خطیر عدالت پرداخت بدین مضمون که امام فرمودند به درستی که عدالت میزان و ترازوی الهی است که آنرا برای بشریت در جامعه قرار داده تا بدینوسیله میان مردم اقامه حق نموده و حق را به صاحبش برگرداند. مراقب باشید در برقراری این میزان و تعادل دچار تخلف نشده و تجاوز و تعدی صورت نگیرد و این از مصادیق حکومت الهی بر بندگانش می باشد . امید است خداوند به همه ما توفیق دهد در جهت احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت تلاش کنیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از فرزندان شاهد که در حوزه قضائی شهرستان اسلامشهر انجام وظیفه می کنند با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.
همچنین مراسم کلنگ زنی ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر نیز با حضور اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولین منطقه برگزار شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *