رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پدافند هوایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان افزایش می‌یابد

15:18 - 06 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۵۷۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برنامه‌های جدیدی برای ایجاد تحول در حوزه پدافند هوایی خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار دارد.
پدافند هوایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان افزایش می‌یابدبه گزارش گروه سیاسی ، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از برنامه ریزی این قرارگاه برای ایجاد تحول در حوزه پدافند هوایی خلیج فارس و دریای عمان خبر داده است.

وی با اشاره به استقرار سامانه های پدافندی در 3700 نقطه کشور تاکید کرده است که هیچ گلوگاه خاصی در بخش رادارها و موشکی وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه امنیت پروازی هواپیماهای عبوری که روزانه بیش از 900 پرواز است را پوشش می‌دهیم، گفت: همه پروازهای عبوری از آسمان ایران و پروازهای منطقه‌ای توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور رصد و شناسایی می‌شوند و اگر هواپیمایی قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشته باشند به آنها اخطارهای لازم داده می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با تاکید بر اینکه بیشترین پروازهای عبوری از آسمان کشور از استان اصفهان می‌گذرند، گفت: منطقه پدافند مرکزی در اصفهان واقع شده که وظیفه حفظ و حراست از مراکز هسته‌ای UCF و نطنز و مجموعه استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد را بر عهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌گذاری در حوزه پدافند هوایی در سالهای اخیر دستاوردهای مهمی در حوزه رادار و موشک داشته که از جمله آنها می توان به سامانه‌های راداری قدیر، سپهر و ثامن و سامانه های موشکی تلاش، صیاد و ... اشاره کرد.

سامانه موشکی S-300 نیز که یکی از جنجالی ترین پرونده های موشکی میان ایران و روسیه بوده در حال تحویل به تهران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *