مراقب کلاهبرداری مسابقه پیامکی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان باشید

0:10 - 07 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۵۰۱
رئیس پلیس فتا گیلان در باره كلاهبرداری مسابقه پیامكی ، شبكه های ماهواره ای فارسی زبان به هموطنان هشدار داد.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتا گیلان در تشریح این خبر گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با پرداخت پول به مدیران شبكه های ماهواره ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری مبادرت به برگزاری مسابقه پیامكی کرده و با طرح سؤالات بسیار ساده و آسان ، هموطنان را در مسابقه شركت می دهند. 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: این اشخاص پس از به دست آوردن شماره تلفن طعمه خود، در یك فرصت مناسب با آنان تماس گرفته با اعلام اینكه برنده جایزه مسابقه پیامكی شده اید از صاحب خط تلفن همراه می خواهند برای دریافت جایزه خود مبلغی را بابت هزینه گمرکی ترخیص جایزه  یا هزینه های پستی، به شماره حساب خاصی واریز كند. 

وی بیان داشت: این افراد پس از رسیدن به هدف خاص خود، دیگر تماسی با شهروند مورد نظر نگرفته و بدین طریق در یك بازه زمانی كوتاه، مبالغ زیادی را از شهروندان كلاهبرداری می كنند.
 
سرهنگ محمدخانی به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به شبكه های ماهواره ای هشدار داده و یاد آور شد، به تماس هایی كه اطلاعات حساس شهروندان، از جمله مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می کنند، به هیچ عنوان اعتنایی نكرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین كلاهبرداری هایی پیشگیری کنند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *