کاهش قیمت نفت در هفته‌ گذشته

12:45 - 05 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۰۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت هر بشکه نفت در معاملات هفته گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات به ۴۸ دلار و ۴۱ سنت رسید.
به گزارش گروه اقتصاد ، پس از آنکه رأی انگلیسی‌ها به جدایی از اتحادیه اروپا موجب خروج دارایی‌ها از بازارهای پر ریسک و سرازیر شدن به سمت بهشت‌های امن سرمایه گذاری نظیر دلار آمریکا شد، قیمت نفت در پایان معاملات دیروز افتی 5 درصدی را تجربه کرد.
 
بازارهای مالی ماه‌ها نگران تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای آینده اروپا بودند، اما به طور کامل ریسک خروج از اتحادیه را در نظر نمی‌گرفتند.
 
شاخص دلار دیروز حدود 2 درصد افزایش یافت که بیشترین رشد از سال 2008 تاکنون بود، در حالی که ارزش استرلینگ پس از اینکه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که تا ماه اکتبر کناره گیری می‌کند، به پایین‌ترین رقم در 31 سال گذشته رسید.
 
افزایش ارزش دلار موجب گران‌تر شدن نفت و سایر کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای دارندگان سایر ارزها می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 4.9 درصد، معادل 2.5 دلار کاهش به 48 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت برنت در ابتدای معاملات دیروز با بیش از 6 درصد کاهش به 47 دلار و 54 سنت رسیده بود.
 
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 47 سنت، معادل 5 درصد کاهش به 47 دلار و 64 سنت رسید. این بیشترین کاهش قیمت یک روزه از ماه فوریه تاکنون بوده است.
 
قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در این هفته به ترتیب 1.5 و 0.7 درصد کاهش یافت.
 
دومینیک چریچیلا، تحلیلگر بازار نفت گفت: این (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) ی اتفاق تاریخی است... (اما) هیچ نشانه‌ای حاکی از این مسئله که بازارهای مالی شاهد سقوطی نظیر آنچه سال 2008 شاهد بودند باشند، وجود ندارد.

برخی تحلیلگران گفتند، قیمت نفت احتمالاً با فشارهای بیشتری مواجه خواهد شد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *