فیلترینگ نرم‌‌افزارهای "ارتباط تصویری" برای حفظ بنیان خانواده

12:27 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۰۰
خبرگزاری میزان: 84 تشکل فعال حوزه بانوان در نامه‌ای به دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برخی ابزارهای نوین ارتباطی از جمله نرم‌افزار«تانگو» برای بنیان خانواده‌ها، خواستار برخورد با این موضوع شدند

: 84 تشکل فعال حوزه بانوان در نامه‌ای به دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برخی ابزارهای نوین ارتباطی از جمله نرم‌افزار«تانگو»برای بنیان خانواده‌ها، خواستار برخورد با این موضوع شدند

به گزارش ، متن نامه تشکل‌های فعال حوزه زنان به دبیر شورای عالی فضای مجازی به این شرح است؛

«باسمه تعالی

دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی، جناب آقای مهندس انتظاری

و اعضاء محترم شورای عالی فضای مجازی

سلام علیکم

همان‌گونه که مستحضرید دیر زمانی است که تیغ تهاجم فرهنگی رگ انسانیت زن را نشان گرفته است و در این شبیخون فرهنگی و غارت اخلاقی کشورهای اسلامی، زنان نخستین قربانی این تهاجم و اولین اسیران دام بحران هویت بوده‌اند.

نقشی که بانوان متعهد و فداکار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن داشته‌اند، به شهادت همه آنانی که این انقلاب بزرگ را می شناسند و به گواهی امام راحل(قدس‌سره) به یک معنا از نقش مردان نیز بالاتر بوده است و به فرموده امام خمینی(قدس‌سره)؛ «زن، یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتش، نه یک جامعه بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند».

همه کسانی که به حاکمیت اسلام و سربلندی نظام اسلامی می‌اندیشند و حفظ ارزش‌های انسانی و تحقق مدنیت اسلامی دغدغه آنان است، این مسئولیت بزرگ را دارند تا به شعارهایی که درباره ارتقاء حیثیت زنان بیان می شود، جامه عمل بپوشانند.

وجود نرم‌افزارهای ارتباط جمعی مانند "تانگو" و نیز فناوری "ارتباط تصویری" که یکی از پیامدهای ورود نسل سوم تلفن‌های همراه به کشور ایران است، به سبب همگام نبودن با نیازها و واقعیات جامعه ایران و ناسازگارى با باورهاى فرهنگى ـ مذهبى جامعه اسلامی ایران به ویژه زنان ایرانى، یک تهدید جدی می‌باشد که باید به آن توجه نمود.

ترویج کالاهای مصرفی، در هر کشوری باید متناسب با فرهنگ آن کشور باشد و از آنجایی که فرهنگ کشور ایران، مبتنی بر ارزش های واقعی انسانی و اسلامی است، باید به اقتضائات این فرهنگ توجه شود و اگر یک کالای مصرفی، با ارزش‌های آن فرهنگ در تضاد باشد و یا سبب سست شدن پایه‌های آن فرهنگ شود، باید با آن مقابله نمود.

از سویی امنیت اجتماعی دارای اهمیت و نقش بسیار حساسی در ابعاد مختلف زندگی انسان است و نیاز به امنیت هم از قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین نیازهای انسان است؛ به طوری که انسان‌ها در هیچ برهه‌ای از زمان برای تأمین امنیت بی اعتنا نبوده‌اند و چه بسا جوامعی که هزینه‌های زیادی را برای تأمین امنیت و آرامش تحمل نماید.

نقش دین در تأمین امنیت جامعه بشری بسیار برجسته است و بسیاری از آموزه‌ها و تعالیم دین اسلام با موضوع امنیت مرتبط است و پیروی از تعالیم اسلامی در تأمین امنیت فردی و اجتماعی بی بدیل است.

خداوند متعال در«نظام تکوین» دو سرمایه عفاف و حیا را برای زن و مرد؛ و غیرت را برای مردان قرار داده است تا نگهبان روح و روان انسان‌ها و ضامن سلامت و امنیت روانی خانواده باشد و در «نظام تشریع» نیز با حکم «حجاب» و «حدود حریم ارتباط با نامحرم» از ایجاد زمینه‌هایی که به جسم و روح آسیب می‌رساند پیشگیری نموده است.

از جمله امورى که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، ایجاد زمینه‌هاى مساعد برای احیاى حقوق مادّى و معنوى زن و نیز تأمین امنیت اجتماعی وی می‌باشد.

مبادا با ورود فناوری‌های غیر فرهنگی به کانون امن خانواده، سبب این شویم که هویت عشق الهی و ابتهاج در درون خانواده، جای خود را به عشق مصنوعی داده و هرج و مرج جنسی، جایی برای تحقق کرامت انسانی باقی نگذارد.

مبادا برخی از تصمیمات سبب گردد تا زن مسلمان ایرانی، حتی در درون خانه خود نیز احساس ناامنی و نگرانی نماید.

آیا یکی از ابتدائی‌ترین حقوق زن مسلمان این نیست که در خانه خود احساس نگرانی، تشویش خاطر و ناامنی نداشته باشد؟!

این حجاب و عفت و حریمی که در بین زنان مسلمان کشور ما وجود دارد حاصل 14 قرن تلاش عالمان و ایستادگی دینداران و پایداری زنان مسلمان بوده است که متأسفانه در معرض تهاجم برخی از تفاله‌های تکنولوژی جامعه شهوانی و ضد اسلامی غربی واقع گردیده است.

این مردم برای حفظ عفت عمومی و ارج نهادن به مساله حجاب، شهیدان گرانقدری را تقدیم انقلاب اسلامی ایران نموده‌اند. آیا بسط برخی از ابزارهای جرم‌خیز مانند نرم افزارهای ارتباطی و قابلیت ارتباط تصویری در مسیر ناسپاسی به خون شهدا نیست؟!

ما تشکل های بانوان، خواستار امنیت و آرامش در درون خانواده و جامعه بوده، از تک تک اعضاء محترم شورای عالی فضای مجازی و دبیر خدوم آن، انتظار داریم که به هیچ‌یک از اپراتورهای تلفن همراه، اجازه برقراری ارتباط تصویری داده نشود و نرم‌افزارهای ارتباطی که در این مدت کوتاه به بدترین شکل ممکن امتحان خود را پس داده‌اند و هزاران خانواده را با مشکلات جدی رو‌به‌رو کرده‌ است فیلتر گردند.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *