رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درگیری شدید میان طالبان "افغانستان و پاکستان"

17:20 - 05 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۸۷۱
منابع خبری از آغاز درگیری‌ها میان افراد ملا هیبت‌الله رهبر جدید گروه طالبان افغانستان و افراد وابسته به تحریک طالبان پاکستان در مناطق مرزی میان دو کشور خبر می‌دهند.
درگیری شدید میان طالبان به گزارش سرویس بین الملل وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در نتیجه‌ی درگیری میان طالبان افغان (امارت اسلامی) و طالبان پاکستان (تحریک طالبان) در شهرستان سرکانو ولایت کنر 14 تن از هر دو طرف کشته شده‌اند.
 
وزارت دفاع افغانستان روز جمعه‌ی با انتشار اعلامیه‌ای اظهار داشته است که این درگیری صبح روز پنج‌شنبه رخ داده که در آن هشت تن از افراد تحریک طالبان پاکستان و شش تن از گروه طالبان افغانستان کشته شده‌اند. همچنین در این درگیری پنج تن از هر دو طرف زخمی شده‌اند.
 
مقام‎های امنیتی ولایت کنر افغانستان این درگیری را تأیید کرده‌اند.
 
اما این مقام‌ها روز جمعه به رسانه‌ها گفته‌اند که در درگیری میان طالبان افغان و پاکستانی 10 عضو گروه طالب افغان و دو عضو گروه طالبان پاکستانی کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند. سرکانو در نزدیکی مرز میان افغانستان و پاکستان واقع است.
 
ملا هیبت‌الله از زمان زمامداری طالبان به صورت جدی مبارزه با گروه های دیگر که با طالبان افغانستان مخالفت دارند را آغاز کرده است.
 
ادامه درگیری با افراد داعش در ولایت ننگرهار، مبارزه و نبرد سنگین با گروه انشعابی به رهبری ملا رسول در پشتون زرغون ولایت هرات و اکنون مبارزه با تحریک طالبان پاکستان نشان از ان دارد که رهبر جدید طالبان افغانستان سعی دارد به نوعی عدم وابستگی و استقلال گروه تحت رهبری خود را به اثبات رساند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *