سریال "امام علی(ع)" یکی از تاثیرگذارترین سریال‌ها بود/ میرباقری برای آثار تاریخی زحمات زیادی کشید

10:14 - 05 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۸۶۹
مشایخی با ابراز خوشحالی از حضورش در سریال "امام علی(ع)"، از داوود میرباقری به عنوان کارگردان برجسته ای که علم ساخت آثار تاریخی را دارد، سخن گفت.
سریال
جمشید مشایخی بازیگر عرصه سینما و تلویزیون کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به ویژگی های نقش خود در سریال تاریخی " امام علی (ع)" گفت: داوود میرباقری به عنوان کارگردان برجسته این اثر برای تولید آن زحمت بسیاری کشید.

وی ادامه داد: بنده در این سریال تاریخی  نقش "عبدالله ابن مسعود" را ایفا می کردم. البته به دلیل اینکه مردم نقش های تاریخی را چندان نمی شناسند، ممکن است از نقش من تصویری در ذهن نداشته باشند.

مشایخی با اشاره به خصوصیات عبدالله بن مسعود و نقشی که او در این زمینه بر عهده گرفت تصریح کرد: عبدالله ابن مسعود از مخلصان و طرفداران "مولا علی(ع)" است و مشکلی که با یزید داشت هم سر همین موضوع بود.

وی افزود: این شخصیت تاریخی تحت تأثیر ویژگی های "امام علی(ع)" قرار گرفت و به همین دلیل با یزید درگیری پیدا کرد تا اینکه در نهایت به دستور معاویه وی را به شهادت رساندند.

این استاد بازیگری عرصه سینما و تلویزیون کشورمان همچنین یادآور شد: زمانی که ما سریال "امام علی (ع)" را کار می کردیم با دشواری های بسیاری رو به رو می شدیم چرا که سریال تاریخی بود و شخصیت ها هم از دل تاریخ استخراج شده بودند و به همین جهت پرداختن به آنها کمی مشکل بود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت با داوود میرباقری به عنوان کارگردان سریال تاریخی "امام علی(ع)" اظهار کرد: "سریال امام علی" را خیلی دوست داشتم و خوشحال بودم که در روند تولید آن با داوود میرباقری کار می کنم چرا که به عقیده من یکی ازسریال های بسیار مهم و تأثیر گذار بود.

مشایخی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ویژگی های داوود میر باقری در روند فعالیت های سینمایی و تلویزیونی اش گفت: میرباقری به عنوان کارگردان سریال امام علی(ع) از هیچ چیز ساده عبور نمی کرد و تا زمانی که از همه موارد و همچنین اینکه تمام بازی ها مطابق میل او صورت گرفته باشد، مطمئن نمی شد سراغ ضبط صحنه بعدی نمی رفت.

بازیگر سریال تلویزیونی "ستایش" همچنین تصریح کرد: میرباقری به واقع کارگردان فهمیده، باشعور و با سوادی است و به این نکته واقف است که چه کاری را انجام می دهد.

مشایخی ادامه داد: در روند تولید یک اثر تاریخی تنها نشان دادن شخصیت های مذهبی اهمیت ندارد بلکه فرد باید عاشق کارش باشد و دانش لازم برای انجام آن فعالیت را هم داشته باشد در غیر اینصورت موفق نمی شود.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به خاطراتی که از بخش گریم در سریال "امام علی(ع)" در ذهنش نقش بسته گفت: با توجه به اینکه عبدالله اسکندری یکی از گریمورهای برجسته کشورمان است از زمان طرح هایی که برای گریم در سریال امام علی(ع) روی صورت من انجام می داد خاطره های بسیاری در ذهن دارم چرا که می خواست چهره ترسیم شده در ذهنش را اجرایی کند.

وی ادامه داد: به طور کلی خاطره های خوبی از سریال تاریخی "امام علی(ع)" در ذهن من باقی مانده که بخش بیشتر این خاطره ها مربوط به داوود میرباقری است واگر فرصتی فراهم شود که دوباره با این کارگردان برجسته همکاری کنم  حتما این کار را انجام می دهم.

این پیشکسوت عرصه بازیگری خاطرنشان کرد: نخستین بار است که درباره میرباقری صحبت می کنم و آدمی نیستم که بخواهم با حرف زدن درباره شخصی چاپلوسی کنم و معتقدم که میرباقری یکی از بهترین و برجسته ترین کارگردانان ایران است وبا علمی که نسبت به کار خود دارد فعالیتش را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *