200 مدرسه در کشور در یک قدمی تخلیه/تعیین تکلیف 30 مدرسه استیجاری در پایتخت

11:44 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۹۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر حقوقی و املاک آموزش و پرورش از تعیین تکلیف 200 مدرسه استیجاری و قلع و قمی خبر داد و گفت: به تمامی استان ها بخشنامه صادر کردیم تا در اسرع وقت به مشکلات این گونه مدارس رسیدگی شود.

: مدیر کل دفتر حقوقی و املاک آموزش و پرورش از تعیین تکلیف 200 مدرسه استیجاری و قلع و قمی خبر داد و گفت: به تمامی استان ها بخشنامه صادر کردیم تا در اسرع وقت به مشکلات این گونه مدارس رسیدگی شود.

فریدون واسعی مدیر کل دفتر حقوقی و املاک آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اعلام اینکه در حال حاضر 200 مدرسه در همچنان استیجاری هستند و تعیین تکلیف نشده اند، افزود: مالکان برخی از این مدارس حکم تخلیه دارند و با سایر مالکان نیز وارد مذاکره شده ایم که تا قبل از شروع سال تحصیلی بتوانیم مشکل این مدارس را حل کنیم و به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به این مطلب که از 200 مدرسه 30 مدرسه در پایتخت استیجاری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد چندین مدرسه حکم تخلیه دارند و مابقی نیز محل اختلاف آموزش و پرورش و مالک هستند.

مدیر کل دفتر حقوقی و املاک آموزش و پرورش اولویت دفتر حقوقی آموزش و پرورش راتعیین تکلیف مدارس عنوان کرد و افزود: به تمامی استان ها بخشنامه صادر کردیم تا در اسرع وقت به مشکلات این گونه مدارس رسیدگی شود.

گفتنی است؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در آخرین نشست خبری خود که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام کرده بود از میان 105 هزار مدرسه موجود در سراسر کشور 978 مدرسه استیجاری و غیر اوقافی در کشور وجود دارد که یا اجاره شده و یا در گذشته تصرف شده است


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *