غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث

12:00 - 03 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۴۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت گفت:پس از تعطیلات عیدسعید فطر طرح غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث در راستای کاهش مصرف سوخت اجرایی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،مهدی نیک‌دار در برنامه روی خط خبر شبکه خبر در خصوص غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث گفت:در راستای شناسایی کارت سوخت های خودروهای فرسوده و از رده خارج شده طرح غیرفعال شدن این کارت سوخت ها در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که در صورت استفاده این کارت ها در پمپ بنزین به صاحبان آن اخطار داده میشود و اسم آنها در لیست خاکستری قرار می گیرد.
 
وی در ادامه  افزود:این افراد در یک مهلت 30 روزه می توانند با مراجعه به پلیس +10 و ارائه مدارک از این لیست خارج شوند و در غیر این صورت کارت آنها غیرفعال خواهد شد.

نیک‌دار با اشاره به اجرای طرح پس از تعطیلات عیدفطر، تصریح کرد:در حال حاضر 54 هزار خودرو دارای اخطار شناسایی شده اند که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش این آمار باشیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اظهار داشت:با وجود اختلاف قیمت بنزین در نرخ دولتی و آزاد،هر گونه سواستفاده از کارت ها به ضرر دولت تمام می شود که با وجود 54 هزار خودرو دارای اخطار، پیش بینی می شود در حدود 3 میلیون لیتر بنزین از این راه فروخته شود.

وی در خصوص مدت زمان اجرای طرح گفت:پس از تعطیلات عید سعید فطر سنجش ها به صورت روزانه و آنلاین صورت می گیرد.

نیک‌دار در خصوص خودروهای فرسوده گفت:در سال جاری بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته 5 هزار خودرو دیزلی از رده خارج خواهد شد.این طرح برای کلان شهرها به تصویب هئیت دولت رسیده و بر اساس آن 2 هزار و 500 اتوبوس،1000 اتوبوس و 5 هزار کامیون برنامه ریزی شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در پایان خاطرنشان کرد: نحوه خروج خودروهای فرسوده به صاحبان این خودروها اطلاع رسانی می شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *