رد اظهارات شرمن درباره غنی‌سازی/ توافق برای عدم احداث سایت جدید هسته‌ای موقتی است

11:21 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۹۱
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با رد ادعای اخیر ویندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکایی درباره توافق صورت گرفته مبنی بر اینکه غنی سازی تنها در سایت نطنز باید انجام شود، گفت: هنوز هیچ توافق جامعی نهایی نشده است.

: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با رد ادعای اخیر ویندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکایی درباره توافق صورت گرفته مبنی بر اینکه غنی سازی تنها در سایت نطنز باید انجام شود، گفت: هنوز هیچ توافق جامعی نهایی نشده است.

بهروز کمالوندی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان با تاکید بر اینکه هر حرفی در مورد توافقات از سوی غربی ها مربوط به برداشت ذهنی آنهاست، اظهارکرد: همچنان که آقای عراقچی نیز این مورد را تکذیب کردند در این باره هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

توافقی برای اینکه فقط در نطنز غنی‌سازی انجام شود، صورت نگرفته است

وی ادامه داد: توافقی برای اینکه در نطنز غنی سازی شود، انجام نشده و تنها توافق شده موقتاً و در طول برنامه اقدام مشترک سایت جدیدی غنی سازی احداث نشود.

کمالوندی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همچنان در فردو به غنی سازی ادامه می دهیم، افزود: البته غنی سازی 20 درصدی به صورت داوطلبانه متوقف شده و تنها غنی سازی 5 درصد در فردو صورت می گیرد.

هنوز توافقی صورت نگرفته که درباره اصول آن حرف بزنیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: هنوز هیچ چیز در مورد توافق نهایی نشده است که کسی بخواهد درباره اصول توافق شده سخن بگوید.

کمالوندی در پاسخ به سئوال خبرنگار میزان درباره دلیل تمایل غرب به اینکه تنها در نطنز غنی سازی شود، گفت: اگر بخواهیم پس ذهن آنها را بگوییم باید گفت آنها اصلا نمی خواهند در ایران غنی سازی باشد و همچنان که آقای اوباما تاکید کرده اگر بتواند تمام پیچ و مهره های برنامه هسته ای ایران را باز می کند.

بحث های رسانه ای کنونی برای تاثیرگذاری بر مذاکرات صورت می گیرد

وی با بیان اینکه صحبت هایی که اکنون مطرح می شود برای تاثیر گذاری بر بحث های مذاکراتی است، بیان کرد: تنها زمانی می توان درباره توافق سخن گفت که مذاکرات به پایان رسیده باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *