از جام جهانی دماغ گنده‌ها تا کودکی که روزی ۱۰۰ بار خفه می شود + تصاویر

1:18 - 02 تير 1395
کد خبر: ۱۸۸۶۶۲
خبرهایی از کودکی که روزی ۱۰۰ بار خفه می شود، ارائه قرآن داعش، ربات پرستار در بیمارستان بلژیک، مرغ هایی که قربانی تظاهرات ضددولتی شدند، تماشاگران عجیب و غریب یورو 2016، جام جهانی دماغ گنده‌ها و ... را در گلچین امروز "گشتی در مجاز" ببینید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، این‌بار گشتی در فضای مجازی زده ایم و تعدادی از اخبار جالب رسانه های مختلف را گلچین کرده‌ایم.

کودکی که روزی ۱۰۰ بار خفه می شود

+ تصاویر

سلامت آنلاین نوشت: «روری گادفری» فرزند یک خانواده اهل ویسکانسین، دچار یک اختلال رشد به نام سندروم بک‌ویث بود که باعث رشد بیش از حد زبانش شده بود. این وضعیت تنها در ۱۵ هزار نفر از مردم جهان مشاهده شده که باعث بزرگی برخی اندام کودکان همچون زبان، کبد کلیه‌ها می‌شود. زبان ابن کودک آن‌قدر بزرگ یود که حتی نمی‌توانست صحبت کند و نزدیک به صد بار در روز احساس خفگی به او دست می‌داد. وی پس از عمل جراحی برای اولین بار به تکلم آمد و گفت: «مامان». این کلمه، والدینش را غرق در شادی کرد.

"قرآن داعش" به زودی ارائه می‌شود!

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: داعش مدعی است که قرآن کریم از سوی برخی روحانیون برای خدمت به "کفار" تحریف شده و این گروه تروریستی قصد دارد از نو قرآن را کتابت کرده و برخی سوره‌ها و آیات آن مثل سوره "الکافرون" و آیات التطهیر را حذف کند. داعش مدعی است که استفاده روحانیون از قرآن برای خدمت به طوایفی همچون مسیحیت و شیعه است که تغییر و اصلاح برخی آیاتش را واجب می‌کند.
 
برکناری محافظ به خاطر نماز خواندن در وقت اداری!


+ تصاویر

عصر ایران نوشت: مقامات شهر نیس در فرانسه تصمیم گرفته‌اند محافظ مسلمان که در محل تفریح و استراحت اقدام به خواندن نماز کرده بود را از کار برکنار کنند. کریستیان اتسروزی معاون شهردار نیس این خبر را اعلام کرد. محافظ مسلمان را در حین خواندن نماز در وقت اداری مشاهده کرده اند. وی در منطقه ای به عنوان محافظ کار می کند که به منطقه برگزاری مسابقات فوتبال 2016 قهرمانی اروپا مربوط می شود. استروزی می گوید که ما مخالف هر گونه رفتار نمایانگر اعتقادات دینی در این منطقه هستیم.

ربات پرستار در بیمارستان بلژیک

+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: "پپر" نام ربات انسان نمایی است که اخیراً در بیمارستانی واقع در بلژیک از بیماران پرستاری می کند.

یخچال مهربانی در امارات متحده عربی

+ تصاویر

خبرگزاری ابنا نوشت: مسلمانان ساکن "دبی" در ماه مبارک رمضان یخچال هایی را در گوشه و کنار این شهر قرار داده اند و مواد غذایی و نوشیدنی های مازاد خود را در آنها قرار می دهند تا نیازمندان و کارگران، که اغلب فقیر و از اتباع کشورهای شرق آسیا هستند، در هنگام افطار از آنها استفاده کنند. یک بانوی مسلمان استرالیایی ساکن دبی که خود از تشکیل دهندگان اصلی این کمپین است در این باره گفت: وقتی می بینم کارگران در این هوای گرم در حالیکه روزه هستند به شدت مشغول کار هستند، بر خود لازم می دانم هر کاری که در توان دارم برای آنان انجام دهم.

مرغ‌ها، قربانی تظاهرات ضددولتی

+ تصاویر

مشرق نوشت: یک کامیون حمل مرغ زنده، توسط معترضان ضد دولتی در مکزیک آتش زده شود.

آلوده‌ترین و پاک‌ترین خطوط هواپیمایی دنیا

+ تصاویر

روزنامه توریسم نوشت: طبق بررسی‌های انجام شده آلوده‌ترین و پاک‌ترین خطوط هوایی جهان از نظر میزان انتشار کربن معرفی شدند. این تحقیقات که توسط Warwick Business School و طی یک دوره هفت ساله صورت گرفته نشان داد که خطوط هوایی فنلاند پاک‌ترین و آمریکن ایرلاین آلوده‌سازترین خطوط هوایی جهان هستند.

این گزارش همچنین مشخص کرده است که پس از فنلاند ایر، خطوط هوایی TAP متعلق به پرتغال و نیز خطوط هوایی ویرجین استرالیا به ترتیب در ردیف‌های بعدی در جدول پاک‌ترین خطوط هوایی جهان با کمترین میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن جای گرفته‌اند. در همین حال سه شرکت برتر خطوط هوایی آمریکا یعنی امریکن ایرلاینز و نیز دلتا ایرلاینز و نیز یونایتد ایرلاینز نیز در فهرست بدترین‌ها و آلوده‌سازترین‌های این جدول قرار دارند. دکتر «فردریک دالمن» در همین زمینه گفت که عملکرد خطوط هوایی فنلاند به دلیل استفاده از نوع هواپیما و نو بودن آنها و نیز مسیرهای هوایی که در آنها فعالیت دارد، کمترین میزان آلودگی را منتشر می‌کند. به علاوه از نظر مدیریت کاهش انتشار مواد آلاینده در مدت زمان موردنظر نیز احتمالا از جمله پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین خطوط هوایی جهان است. فنلاند درکنار سوئد و نروژ از جمله کشورهایی است که از نظر شاخص‌های زیست محیطی و اولویت به مقررات و چارچوب‌های طبیعت محور درفعالیت‌های صنعتی طی سال‌های اخیر در ردیف نخست برترین‌های جهانی جای داشته است.

تماشاگران عجیب و غریب یورو 2016



سایت اینترنتی مشرق تصاویری از عجیب‌ترین هواداران تیم‌ها در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ منتشر کرد.

تغذیه دانش آموزان در مدارس مختلف جهان



باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اصولاً دانش‌آموزان به 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان‌ وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف کنند چراکه حفظ تعادل و تنوع غذایی امری ضروری است. مسئولین تغذیه در کشورهای مختلف جهان با رژیم های غذایی مناسب سعی در ارتقا سطح علم آموزی دانش آموزان دارند.

تولید شکلات کم چرب با کمک فیزیک

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: فیزیکدانان دانشگاه تمپل در فیلادلفیا موفق به طراحی رویکرد تازه‌ای در تولید شکلات شده‌اند که می‌تواند به انواع کم چرب این محصول در آینده منجر شود. فناوری‌های کنونی بر درصد نسبتا بالایی از چربی (40 درصد) برای نگهداشتن شکلات در حالت مایع در زمان تولید تکیه دارند، اما روش جدید نشان می‌دهد که می‌توان این کار را با اعمال هوشمندانه یک میدان الکتریکی انجام داد.

پایانه اتوبوس یا گالری هنری!



سایت اینترنتی توریسم آنلاین نوشت: در پایانه اتوبوس کلان شهری به نام "دائجونگ" در کره جنوبی برای فضاهای بی استفاده ایده‌ای جالب اجرا شده است. پل و راهروهایی که ساختمانهای ترمینال را به هم متصل می کند به گالری هنری تبدیل شده است. هنرمندان می توانند نمایشگاه آثار خود را به طور رایگان در این مکان راه انداخته و مردم هم فرصت دارند که در طول روز و در حال عبور و مرور و لبریز از روزمرگی ها چند آثار هنری هم دیده بلکه حال و هوایی عوض کنند.

مدرک لیسانس علی شریعتی

+ تصاویر

سایت اینترنتی مشرق تصویری از مدرک لیسانس دکتر علی شریعتی منتشر کرد.

گرامیداشت روز جهانی یوگا

+ تصاویر

خبرگزاری ایرنا نوشت: مراسم گرامیداشت روز جهانی یوگا در سفارت هند در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.

جوان ترین سیاره فراخورشیدی رصد شد

+ تصاویر

خبرگزاری مهر نوشت: تلسکوپ فضایی «کپلر» ناسا در تازه ترین رصد خود موفق به شکار سیاره ای به اندازه کمی بزرگ تر از سیاره نپتون با فاصله ۵۰۰ میلیون سال نوری با زمین شده است که انتظار می رود به عنوان جوان ترین سیاره فراخورشیدی باشد که تا کنون رصد شده است. این سیاره جدید K۲-۳۳b نام دارد و اخترشناسان به هنگام رصد آن متوجه شدند که هر ۵ روز یکبار به دور ستاره اطراف خود حرکت می کند. عمر ستاره این سیاره فراخورشیدی ۵ تا ۱۰ میلیون سال است و انتظار می رود که عمر این سیاره نیز به همان اندازه باشد که بطرز قابل توجهی در مقایس کیهانی جوان است. 

یکی از زیباترین مساجد دنیا


+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: مسجد "شیخ زاید" واقع در دبی کمتر از یک دهه عمر دارد اما معماری تحسین برانگیزش عکاسان زیادی رابه آنجا کشیده است.

ماجرای عسل‌های سرطانزا چیست؟

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اچ ام اف ماده ای است که در عسل تازه نباید وجود داشته باشد، گفت: اچ ام اف نباید در عسل طبیعی وجود داشته باشد و اگر هم باشد حد استاندارد آن بین 15 تا 20 درجه است. امیر حسین بهداد اظهار کرد:  هر چقدر ph عسل متفاوت باشد و در محیط بسیار گرم و با حرارت بالا نگهداری شود اچ ام اف آن بالاتر رفته و حتی از حد مجاز فراتر می رود. وی افزود: در صورتی که اچ ام اف عسل از 30 درجه بالاتر رود به ماده ای خطرناک و سرطانزا تبدیل می شود که دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

قطار هیبریدی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: شرکت زیمنس که در حوزه فناوری هیبریدی نامی آشناست و بسیار قبل‌تر از ناسا از قصد خود برای ساخت هواپیمای الکتریکی هیبریدی خبر داده بود، اکنون از برنامه های خود برای ساخت قطارهای هیبریدی خبر داده است. این شرکت مهندسی قصد دارد قطارهای هیبریدی دیزلی-برقی را با حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت برای خط آهن برایت‌لاین در فلوریدا بسازد.

جام جهانی دماغ گنده‌ها



مشرق نوشت: در حالی که تیم‌های فوتبال اروپایی مشغول بازی در مسابقات یورو 2016 هستند، علاقمندان به شرکت در مسابقۀ بزرگترین دماغ دنیا در شهر اینگولشتات در ایالت بایرن آلمان جمع شده‌اند تا شاهد انتخاب بزرگترین بینی باشند. در این مسابقه، بینی شرکت کنندگان بررسی و اندازه گرفته می‌شود. قهرمان امسال یک مرد هلندی به نام هانس روئست بود که از دور قبلی این مسابقات یعنی 5 سالِ پیش، عنوان بزرگترین دماغ دنیا را از آنِ خود کرده است. روئست گفت از پیروزی خود «شگفت زده و خوشحال» است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *