لزوم موافقت دو سوم اعضای جامعه روحانیت مبارز برای انتخاب دبیرکل جدید

16:47 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۸۴۸
خبرگزاری میزان: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: موافقت دو سوم اعضای جامعه روحانیت مبارز با انتخاب دبیرکل جدید این تشکل الزامیست.

: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: موافقت دوسوم اعضای جامعه روحانیت مبارز با انتخاب دبیرکل جدید این تشکل الزامیست.

حجت‎الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی میزان، درباره روند انتخاب دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز در جلسه امروز سه‎شنبه این تشکل اظهارکرد: طبق روال گذشته جلسه جامعه روحانیت مبارز امروز سه شنبه با حضور اعضای شورای مرکزی و به منظور انتخاب دبیرکل جدید این تشکل برگزار می‌شود.

وی افزود: تا به امروز هنوز کاندیداهای دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز مشخص نشده است، لذا باید منتظر برگزاری جلسه شورای مرکزی و تعیین کاندیداهای دبیر کلی در کمیته سیاسی باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: طبق اساسنامه موافقت دوسوم آرای اعضا جامعه روحانیت مبارز برای انتخاب دبیر‌کل جدید الزامیست.

وی تاکید کرد: در فرآیند انتخاب دبیر کل جامعه روحانیت، کاندیدا یا کاندیداهای دبیرکلی تنها در صورت کسب دو سوم آرای اعضا می‎تواند این سمت را برعهده بگیرد.

حجت‎الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: اعضا بنا دارند با توجه به اهمیت جامعه روحانیت مبارز در عرصه سیاسی کشور در جلسه امروز دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز را معرفی کنند.

وی گفت: با توجه به دعوتی که از همه اعضای جامعه روحانیت برای شرکت در این نشست ویژه به عمل آمده است، امیدواریم دبیر کل جدید جامعه روحانیت و جانشین مرحوم آیت الله مهدوی کنی در نشست امروز سه شنبه انتخاب و معرفی شود.

به گزارش میزان، پیشتر عنوان شده بود که جانشین آیت الله مهدوی کنی دبیر کل فقید جامعه روحانیت مبارز، سه شنبه این هفته و پس از اربعین رییس فقید مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و طی آن دبیر کل جدید جامعه روحانیت مبارز معرفی خواهد شد. حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی این تشکل روحانی نیز پیشتر از اعضای مؤسس جامعه روحانیت به عنوان کاندیداهای احتمالی دبیرکلی یاد کرده بود. در حال حاضر گفته می شود آیت الله موحدی کرمانی اصلی ترین گزینه دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز است.

پیشتر حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، معاون اجرایی جامعه روحانیت نیز در گفت و گویی یا خبرنگار سیاسی میزان، با اشاره به ارسال دعوتنامه از سوی جامعه روحانیت مبارز برای آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای حضور در جلسه اروز سه‌شنبه این تشکل، عنوان کرده بود که این تشکل برای تمامی اعضا جامعه روحانیت دعوتنامه ارسال کرده و امیدواریم هستیم با توجه به اهمیت جلسه، همه اعضا در این نشست حضور داشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *