احتمال رفع مشکلات سرباز معلمان تا دو هفته آینده/ هزینه های آموزش را پرداخت کردیم

19:12 - 31 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۸۳۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پروش گفت:قول هایی برای رفع مشکل سرباز معلم ها تا دو هفته آینده داده شده است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، طبق بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در فرودین سال جاری قرار بود تا اعزام سرباز معلمان از اول تیر آغاز شود و آنها پس از طی دوره های آموزشی مربوطه از اول مهر سرکلاس های درس حاضر شوند.

آن گونه که ستاد کل نیروهای مسلح به سرباز معلمان اعلام کرده است، اعزام آنها در تاریخ اول تیر انجام نمی شود و با 4 ماه اخیر از اول آبان آغاز خواهد شد.

این در شرایطی است که آموزش و پرورش به این افراد از اول مهرماه نیاز دارد و نمی توان کلاس های درس را خالی نگه دارد.

برای بررسی بیشتر این موضوع با سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش صحبت کردیم. 

حسینی در گفت و گو با خبرنگار جامعه اظهار داشت: طبق روال هر سال با ستاد نیروهای مسلح جلساتی داشتیم و تاریخ 7 فرودین 95 این ستاد، 4 هزار ردیف برای جذب سرباز معلم در اختیار آموزش و پرورش گذاشت.

وی افزود: بر این اساس بخشنامه جذب سربار معلم را ابلاغ کردیم و در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، سهمیه هر استان برای جذب نیروهای سرباز معلم مشخص شد.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از اطلاعیه این وزارتخانه، افراد متقاضی ثبت نام کردند که از بین آنها نیروی های دارای اولویت انتخاب شدند. آموزش و پروش هزینه و زمان زیادی را صرف کرد تا داوطلبان را بررسی کرد و از میان آنها 4 هزار نفر را انتخاب کنند.

حسینی بیان کرد: در تاریخ اول خرداد با ستاد کل نیروهای مسلح مکاتبه کردیم و منتظر بودیم تا سرباز معلم ها از اول تیر برای آموزش نظامی اعزام شوند. همچنین در تاریخ 25 خرداد قرارداد آموزش نظامی آنها منعقد شد و تمام هزینه ها را تا سال 94 تسویه کردیم اما در روزهای اخیر سپاه تصمیم گرفت تا تاریخ اعزام سرباز معلم ها را به اول آبان موکول کند.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: تاخیر در اعزام سرباز معلم ها به معنای آن است که آموزش و پروش نمی تواند از آنها در تاریخ اول مهر برای کلاس های درس استفاده کند.

حسینی همچنین با اشاره به مذاکراتی با ستاد کل نیروهای مسلح برای حل مشکل اعزام سرباز معلمان گفت: امروز در جلسه ای این موضوع را پیگیری کردیم و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح قول هایی را برای حل مشکل اعزام سرباز معلمان عنوان کردند.

وی افزود: امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده مشکلات حل شده و دوره های آموزشی سرباز معلمان برگزار شود، تا بتوانیم اول مهر از آنها در کلاس درس بهره مند شویم.

مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پروش گفت: هزینه های آموزشی سال های قبل را تسویه کردیم و برای پرداخت بخشی از هزینه های آموزشی 4 هزار سرباز معلم در سال جاری قراردادی با سپاه منعقد کردیم تا هزینه ها را پرداخت کنیم.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *