کاهش جمعیت زندانیان از برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضاست

15:16 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۸۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: کاهش ورودی، رفع اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان از سیاست‌های دستگاه قضا است.

:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: کاهش ورودی، رفع اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان از سیاست‌های دستگاه قضا است.

به گزارش ، جعفر داراب خانی اظهار کرد: در قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ قانونگذار توجه ویژه‌ای به بعضی از تاسیسات نوین حقوق جزا داشته و باتوجه به اینکه از زمان تصویب آزمایشی قانون مجازات اسلامی سابق قانون یاد شده در برهه‌های مختلف زمانی دستخوش تغییراتی گردیده است. اما قطعا «مواد عمومی این قانون نقشه راه و شیوه اجرایی صحیح و تاثیر گذار سایر مواد قانون یاد شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بااشاره به ابهامات موجود در این قانون خاطر نشان کرد: ابهامات موجود در این قانون و جلوگیری از تعدد رویه قضایی که خود عامل سردر گمی و اطاله در رسیدگی است با نظرات همکاران محترم قضایی اداره حقوقی قوه قضائیه مرتفع می‌شود.

داراب خانی در ادامه با اشاره به سیاستهای دستگاه قضایی افزود: از جمله سیاستهای دستگاه قضایی کاهش ورودی، رفع اطاله دادرسی، ایجاد تنبه وتنبیه در هنگام اعمال مجازات بوده مضافا» کاهش جمعیت کیفری زندانیان نیز از تدابیر پیشگیرانه حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در پایان گفت: این معاونت جهت استفاده قضات و کارکنان دادگستری استان ایلام مبادرت به جمع آوری نظرات اداره حقوقی قوه قضائیه وچاپ آن نموده وآنرا در اختیار این عزیزان قرار داده است


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *