4 کشور برای تجهیز گمرکات مشارکت می‌کنند

17:30 - 31 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۸۲۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
گمرک ایران از برنامه‌ریزی برای خرید پیشرفته‌ترین دستگاه کنترلی ایکس‌ری در گمرکات کشور خبر داد و گفت: ایکس‌ری‌های جدید روزانه بین 1200 تا 1500 دستگاه کانتینر با سرعت بالا و دقیق اسکن نمایند.
به گزارش گروه اقتصاد ،ایران این سازمان از برنامه‌ریزی برای خرید پیشرفته‌ترین دستگاه کنترلی ایکس‌ری برای استقرار در گمرکات کشور خبر داد و اعلام کرد: ایکس‌ری‌های جدید می‌توانند روزانه بین 1200 تا 1500 دستگاه کانتینر را بسیار دقیق و با سرعت بسیار بالا اسکن نمایند.
 
ایکس‌ری‌های جدید این توانمندی را دارند تا با سرعت بالا محموله‌ها را اسکن نمایند و کاملاً استانداردهای جهانی در این ایکس‌ری‌ها رعایت شده است.
 
بنابراین گزارش علی کمره‌ای مشاور رئیس‌کل گمرک ایران با تأیید این مطلب گفت: در حال حاضر 4 دستگاه ایکس‌ری برای گمرکات خریداری شده و به‌زودی در گمرکات اجرایی مستقر خواهد شد، اما ایکس‌ری‌هایی که ما شناسایی کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای خرید آنها هستیم می‌توانند روزانه 1200 تا 1500 کانتینر را به دقت بسیار بالا و با سرعت زیاد اسکن نمایند.
 
کمرهای در این خصوص بیشتر توضیح داد و گفت: ما با چهار شرکت خارجی مذاکراتی انجام داده‌ایم و آنها موافقت کرده‌اند که به‌صورت BOT (اجاره به شرط تملیک) جهت تجهیز گمرکات ایران به امکانات پیشرفته کنترلی مشارکت نمایند و این مذاکرات در حال نهایی شدن است.
 
کمرهای از فراخوان شناسایی اشخاص و شرکت‌های توانمند سرمایه‌گذار در زمینه دستگاه‌های ایکس‌ری کانتینری هم خبر داد و گفت: کلیه شرکت‌های واجد شرایط داخلی که در این زمینه فعالیت داشته و دارای سوابق اجرایی مرتبط با موضوع هستند و یا دارای نمایندگی فروش بوده و تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند می‌توانند جهت همکاری با گمرک توانمندی‌های خود را به گمرک اعلام نمایند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *