رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از پیرترین تماشاگر جام ملت‌های اروپا تا طولانی ترین روز در نیمکره شمالی + تصاویر

14:33 - 31 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۸۱۸۲
خبرهایی از مردن در فضا، رژه مازراتی‌ها در تهران، نوه جدید کلینتون‌ها، ارتباط مثلث برمودا با حفره های سیبری، کشتی رویایی با سوخت هسته ای و طولانی ترین روز در نیمکره شمالی را در گلچین امروز "گشتی در مجاز" ببینید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، این‌بار گشتی در فضای مجازی زده ایم و تعدادی از اخبار جالب رسانه های مختلف را گلچین کرده‌ایم.

مردن در فضا با زمین چه تفاوتی دارد؟

+ تصاویر

سایت اینترنتی باشگاه خبرنگاران نوشت: با توجه به حجم بالای ماموریت های فضایی و امکان سفرهای توریستی به فضا در سالهای آینده پرسش های بیشماری در ذهن اذهان عمومی جهان به وجود آمده است. یکی از پرسش ها که بویژه در هنگام پیاده روی فضایی مطرح می شود، مرگ در فضا و رها شدن در کهکشان بدون اکسیژن، آب و غذاست. با توجه به آزمایشات صورت گرفته انسان در صورت رها شدن در فضا، چنانچه با لباس فضانوردی باشد تا زمانی که اکسیژن دارد می تواند زنده بماند و چنانچه از سفینه یا ایستگاه فضایی دور نشده باشد سایر اعضای تیم می توانند به سرعت عملیات نجات او را انجام دهند. طبق قانون سوم نیوتن، هر عملی دارای عکس العمل مساوی و در خلاف جهت آن، برقرار است و تنها کافی است فضانورد ابزار دست خود مانند انبر دست یا سایر وسایل را در خلاف جهت پرتاب کند تا مستقیماً به سوی ایستگاه فضایی یا سفینه خود بازگردد. اما کنون فضانوردانی که در ایستگاه فضایی اقامت دارند در طول راهپیمایی فضایی خود توسط چندین کابل و جرثقیل به بدنه ایستگاه متصل هستند و امکان چنین اتفاقی وجود ندارد.

اما اگر انسانی بدون لباس فضانوردی از سفینه به خارج پرتاب شود بلافاصله کشته نمی شود اما به دلیل سرمای بیش از حد هوا فشار خون او پایین آمده و جریان خون منجمد می شود، در ادامه به خاطر عدم توانایی نفس کشیدن و حبس هوا در ریه فرد دچار پارگی این عضو و در نهایت مرگ در اثر خفگی و عدم تنفس می شود. کل مدت زنده ماندن درفضا بیشتر از چند دقیقه نیست و بدن فرد پس از آن در فضا معلق شده و به تدریج جذب یک سیاره یا ستاره شده و یا به سوی زمین حرکت کرده و در اثر برخورد با اتمسفر زمین آتش می گیرد.

رژه مازراتی‌ها در تهران

+ تصاویر

سایت اینترنتی گذر موقت عکسی از رژه خودروهای لوکس مازراتی در یکی از خیابان های تهران منتشر کرد.

نوه جدید کلینتون‌ها

+ تصاویر

سایت اینترنتی عصر ایران نوشت: چلسی کلینتون دختر زوج سیاسی بیل و هیلاری کلینتون روز جمعه در نیویورک دومین فرزند خود را به دنیا آورد. دومین فرزند کلینتون ها پسر است و والدین او نام "آیدان" را برای او انتخاب کرده اند. بیل و هیلاری کلینتون روز شنبه با حضور در بیمارستان نوه جدید خود را به آغوش کشیدند.

پیرترین تماشاگر جام ملت‌های اروپا

+ تصاویر

خبرگزاری فارس نوشت: تصویری از یک هوادار رومانیایی منتشر شده است که به احتمال زیاد پیرترین تماشاگر جام ملت‌های اروپا خواهد بود. ماریا کورنه‌آ بانوی 90 ساله رومانیایی هوادار تیم ملی کشورش است و دیدار تیمش را از نزدیک در ورزشگاه لیون نظاره کرد.


ارتباط "مثلث برمودا" با حفره های سیبری

+ تصاویر

+ تصاویر

سایت اینترنتی فرادید نوشت: کشف چندین حفره مرموز و بزرگ در سیبری در اوایل سال جاری میلادی موج شدیدی از گمانه زنی‌ها را نسبت به منشا این حفره‌ها به راه انداخت. اما حالا گزارشی جدید ادعا می‌کند که منشا این حفره‌ها احتمالا با مثلث برمودا در ارتباط است.
از سوی دیگر آن دسته از دانشمندانی که در این گزارش دخیل نبوده‌اند بر این باورند که مکانیسم حفره‌های سیبری به احتمال فراوان هیچ ارتباطی با ناپدید شدن چندی هواپیما و کشتی در مثلث برمودا نداشته باشد؛ مثلث برمودا از نگاه این افراد جایی است که وجود آن هیچگاه اثبات نشده است.

عکس جدید حاج قاسم سلیمانی در عراق

+ تصاویر

خبرگزاری فارس نوشت: به تازگی تصویری از سردار حاج قاسم سلیمانى در میان رزمندگان مقاومت اسلامى نُجَباء منتشر شده است.

نوزاد پاندا در دهان مادر

+ تصاویر

سایت اینترنتی مشرق نیز تصویری از نوزاد کوچک پاندا در دهان مادرش «هائوهائو» در پارک طبیعت بلژیک را منتشر کرد.

جالب ترین مجسمه های دنیا

+ تصاویر

+ تصاویر

+ تصاویر

+ تصاویر

سایت اینترنتی توریسم آنلاین نوشت: امروزه در هر شهری مجسمه های خاص و منحصر به فردی وجود دارند که گاه شهرت جهانی پیدا کرده و گردشگران برای تماشای آنها سفر می کنند.

این کودک مجبور است همیشه دستکش بپوشد

+ تصاویر

سایت اینترنتی باشگاه خبرنگاران نوشت: الکساندرا در پنج ماهگی به چنان اگزمای شدیدی مبتلا شده که ناچار است برای جلوگیری از خونریزی به خاطر خاراندن بدنش همیشه دستکش بپوشد. اولین بار مادر او وقتی متوچه اگزمای دختر نوزادش شد که روی صورتش لکۀ قرمزی دید. این لکه کم کم بیشتر شد طوری که با خاراندن صورت و بدنش خون جاری می‌شد. این به این معناست که الکساندرای بیچاره عمر کوتاه پنج ماهه‌اش را در درد گذرانده است. الکساندرا جزو 200 کودکی است که در لیست انتظار برای درماتولوژی (پوست‌شناسی) قرار دارد. بیماری او درمان دارد اما بسیار پرهزینه است. به گفتۀ پزشکان ممکن است این شرایط تا یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

امروز طولانی ترین روز در نیمکره شمالی است

+ تصاویر

خبرگزاری مهر نوشت: امروز 20 ژوئن، خورشید به شمالی ترین نقطه در آسمان زمین می رسد. این پدیده را در نجوم «انقلاب تابستانی» می نامند که منجر به تغییر فصل بهار به تابستان در نمیکره شمالی زمین می شود. در واقع نور خورشید فقط به برخی از سرزمین های نیمکره شمالی عمود می تابد که طولانی ترین روز در نیمکره شمالی محسوب می شود. زمانیکه خورشید به این نقطه می رسد بیشترین زاویه با افق را خواهد داشت و نشان از آغاز فصل تابستان در نیمکره شمالی است. در این روز ساکنانی که در منطقه راس السرطان زندگی می کنند، خورشید را دقیقاً در بالای سر خود می بینند. در اوایل بهار طول شب و روز تقریباً برابر است ولی به مرور زمان طول روز بیشتر می‌شود و در زمان «انقلاب تابستانی» که بلندترین روز سال است به بیشترین ساعات خود می‌رسد و با نزدیک شدن به فصل تابستان کم کم روزها کوتاه تر می‌شوند. در نیم کره جنوبی شرایط دقیقاً برعکس نیم کره شمالی است و با انقلاب تابستانی در نیم کره شمالی و آغاز تابستان ساکنان نیم کره جنوبی آغاز فصل زمستان را تجربه می‌کنند.

وقتی قورباغه‌ها هم فضانورد شدند

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: حیوانات مختلفی از جمله موش، خرگوش، حشرات، میمون و کبوتر به فضا ارسال شده اند. قورباغه‌ها نیز در این میان بر روی موشک‌های آمریکا و روسیه برای مدتی به فضا سفر می‌کردند و این کار از دهه 1950 آغاز شد. در سال 1970 نیز فضاپیمای "مدارگرد قورباغه اوتولیث" (OFO) به همراه دو غوک بزرگ آمریکایی به مدار پایین زمین پرواز کرده بود. برنامه این پروژه، بررسی تغییرات سیستم‌های گوش داخلی قورباغه‌ها که به گرانش و حرکت حساس هستند، در فضای ریزگرانش بود. مشهور است که فضا باعث بیماری حرکت و بهم خوردن حس تعادل در انسان می‌شود. ناسا قصد داشت این عوارض را بر روی قورباغه‌ها بررسی کند که دارای ساختارهای گوش داخلی مشابه انسان هستند. محققان برای این کار، چند میکرو الکترود را طی عمل جراحی درون گوش داخلی قورباغه‌ها قرار دادند تا بتوانند واکنش الکتریکی حسگرهای گوش‌ها را بررسی کنند. این قورباغه‌ها سپس درون یک لوله پر از آب موسوم به سانتریفیوژ قرار گرفتند. جالب است که قورباغه‌ها طی سفر زنده ماندند از این رو تمام تجهیزات برای زنده نگهداشتن این دو دوزیست برای شش روز طراحی شده بود که طی آن دوره‌هایی از بی‌وزنی و گرانش جزئی را تجربه می‌کردند. برای شبیه‌سازی گرانش، این قورباغه‌ها گاهی در 50 چرخش در دقیقه می‌چرخیدند تا نیمی از نیروی گرانش را تولید کنند. این موجودات هیچگاه به زمین بازنگشتند. در روز هفتم آزمایش، باتری آنبرد فضاپیما با مشکل مواجه شد و مدارگرد هیچگاه بازیابی نشد.

سفره ۵۰۰ متری افطار در کربلا

+ تصاویر

سایت اینترنتی مشرق نوشت: مسئولین عراقی به کمک مردم شهر کربلا و به یاد و احترام شهدای عراقی در جنگ با گروهک تروریستی داعش، سفره افطاری به طول 500 متر برپا کردند که با استقبال مردم شهر کربلا واقع شد. در این افطاری باشکوه و معنوی روزه داران به احترام و به یاد شهدای کشورشان افطار کردند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *