فروش سالانه 200 هزار انشعاب جدید در تهران بزرگ

14:16 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۸۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از فروش سالانه 200 هزار فقره انشعاب جدید در حوزه توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد.

: معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از فروش سالانه 200 هزار فقره انشعاب جدید در حوزه توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش ، امیر یاقوتی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از درآمد صنعت برق در بخش خدمات مشترکان است که وصول به‌موقع مطالبه‌ها موجب می‌شود چرخ صنعت بچرخد.

وی افزود: بیش از چهار میلیون مشترک معادل 15 درصد کل مشترکان کشور در تهران بزرگ است و 17 درصد از کل درآمد صنعت برق در توزیع برق تهران بزرگ محقق می‌شود که اگر خللی در وصول درآمدهای این منطقه صورت بگیرد، تاثیر بسیار زیادی در کل فرآیند مربوط به تامین برق مردم از قبیل ساخت نیروگاه و شبکه‌ها و ... دارد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما وصول به‌موقع مطالبه‌ها است که برای این هدف، فرآیندی به نام فرآیند فروش انرژی در نظر گرفته شده است که این فرآیند ازقبیل قرائت لوازم اندازه‌گیری، محاسبه صورت‌حساب، توزیع صورت‌حساب، پرداخت صورت‌حساب و پیگیری وصول آن باید لحظه‌ای باشد.

وی میزان وصول مطالبه‌ها در حوزه تهران بزرگ را حدود 90 درصد عنوان کرد و گفت: بهبود وصول مطالبه‌ها یکی از برنامه‌های مهم ما در شرکت توزیع برق تهران بزرگ است.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد پرداخت‌ها ازطریق سامانه 1521 انجام می‌شود، گفت: این سامانه یکی از درگاه‌های مهم است که می‌توان در کمتر از 35 ثانیه صورت‌حساب را پرداخت کرد.

یاقوتی با تاکید بر اینکه نرخ فروش برق درمقایسه با هزینه تولید آن پایین است و سهم ناچیزی در سبد هزینه خانوارها دارد، گفت: بیشتر عدم پرداخت‌ها به‌دلیل اهمال و کم‌توجهی است که درصورت توجه نکردن مشترکان نسبت به پرداخت قبوض و پس از آن اخطاریه‌های شرکت توزیع، نسبت به قطع موقت برق این دسته از مشترکان اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: اگر بدهی‌های مشترکان از 50 درصد هزینه انشعاب بیشتر شود، انشعاب آنان برچیده می‌شود و دوباره باید نسبت به خرید انشعاب اقدام کنند.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه سالانه حدود 200 هزار انشعاب در حوزه توزیع برق تهران بزرگ به فروش می‌رسد که شامل انشعاب جدید و افزایش تعداد انشعاب‌های قدیمی است، گفت: واگذاری انشعاب نیازمند زیرساخت لازم است که هم‌اکنون به‌طور متوسط در مدت 2.5 روز از شبکه موجود انشعاب واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی مواقع امکان واگذاری انشعاب از شبکه موجود وجود ندارد و نیازمند توسعه شبکه و در برخی زمان‌ها تقویت پست هستیم که نیازمند زمان بیشتری است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *