تمایل شدید خارجی‌ها برای حضور در ایران/ منتظر رفع کامل تحریم‌ها هستیم

13:39 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۸۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه شرکای خارجی تمایل شدیدی به همکاری با خودرو سازان ایران دارند، گفت: بعد از مذاکرات مشارکت خارجی ها بیشتر شد اما این موضوع احتیاج به رفع کامل تحریم ها دارد زیرا شرکت های خارجی تابع مقررات بین المللی هستند.

: وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه شرکای خارجی تمایل شدیدی به همکاری با خودروسازان ایران دارند، گفت: بعد از مذاکرات مشارکت خارجی ها بیشتر شد اما این موضوع احتیاج به رفع کامل تحریم ها دارد زیرا شرکت های خارجی تابع مقررات بین المللی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه دومین همایش بین المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران گفت: رابطه با خارجی بر اثر تحریم ها به بن بست رسیده بود که خوشبختانه بعد از مذاکرات ژنو که صنعت خودرو از تحریم خارج شد، استقبال خودرو سازان خارجی برای همکاری با ایران بیشتر شد.

وی در خصوص همکاری شرکت های رنو و پژو گفت: قرار است با رنو و پژو هم همکاری کنیم و شرکای جدیدی هم آمده اند که برای تعامل با تمام آنها آماده ایم.

نعمت زاده در خصوص تعامل با شرکای خارجی گفت: توان طراحی بالا، مهندسی، ساخت موتورهای با مصرف کم و همچنین خودروهای با آخرین مدل های جدید برای بازارهای صنعتی از آخرین مواردی است که قرار است با خودروسازان خارجی به نتیجه برسیم.

وی در خصوص نتیجه مذاکرات در این همایش گفت:این همایش به قصد دیدار بود و قرار نیست امروز کار اجرایی خاصی انجام شود تقریبا همه موافق هستند و مذاکرات و توافقات در آینده صورت خواهد گرفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *