برخلاف توافق‌ها پتروشیمی همچنان درگیر تحریم است

13:08 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ادعای کشورهای غربی مبنی بر لغو تحریم شرکت پتروشیمی ایران اعلام کرد: هم اکنون بر خلاف ادعای مطرح شده مبنی بر لغو تحریم، شرکت های پتروشیمی همچنان درگیر مسائل مربوط به تحریم هستند.

: عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ادعای کشورهای غربی مبنی بر لغو تحریم شرکت پتروشیمی ایران اعلام کرد: هم اکنون بر خلاف ادعای مطرح شده مبنی بر لغو تحریم، شرکت های پتروشیمی همچنان درگیر مسائل مربوط به تحریم هستند.

عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که اعمال سیاست های تحریم تاثیر منفی را در وضعیت بازار پتروشیمی کشور ایجاد نکرده است اعلام کرد: هم اکنون صنعت پتروشیمی با گرداندن منابع حاصل از فروش محصولات پتروشیمی خود مسائل و مشکلات مربوط به تحریم را در این صنعت تا حدی برطرف کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، با اشاره به تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی 13 سنت در بودجه سال 93 اضافه کرد: در صورتی که نرخ خوراک گاز کمتر از 13 سنت برای سال آینده تعیین شود موجب خروج از روال منطقی نرخ می شود.

وی، در ادامه با تاکید بر لزوم اعمال سیاست تشویقی در نظام توسعه صنعت پتروشیمی اضافه کرد: به منظور توسعه صنعت پتروشیمی نرخ خوراک گاز پتروشیمی باید طی ده سال به صورت پلکانی تعیین شود که گام اول در این خصوص تعیین نرخ 13 سنتی در نرخ خوراک گاز پتروشیمی است.

بیات، در خصوص بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به وزارت نفت نیز اعلام کرد: به برخی از سهامداران واحدهای پتروشیمی اعلام شده که مطابق با یک جدول زمان بندی نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، در صورتی که این بدهی‌ها پرداخت نشود امکان آزادسازی سهام این شرکت‌های پتروشیمی توسط سازمان خصوی سازی وجود ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *