به دنبال شریک چهارم غیر آسیایی خود هستیم

12:48 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه تا کنون با 3 کشور آسیایی تعامل داشته ایم، گفت: منتظر ردیف تجاری چهارم خود از قاره ای به غیر از آسیا هستیم.

: مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه تا کنون با 3 کشور آسیایی تعامل داشته ایم، گفت: منتظر ردیف تجاری چهارم خود از قاره ای به غیر از آسیا هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، هاشم یکه زارع در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان اینکه تا سال آینده اولین خودروی برقی را به بازار عرضه خواهیم کرد، گفت: گروه صنعتی ایران خودرو طی سال آینده در نظر دارد اولین خودروی برقی خود را با تیراژ 100 هزار دستگاه تولید و به بازار عرضه کند.

وی با بیان اینکه ایران خودرو 6 میلیارد دلار دارایی دارد، گفت: در حال حاضر ایران خودرو 2500 خودرو تولید می کند که امیدواریم تا سال آینده با تولید 600 هزار دستگاه خودرو به افزایش 93 درصدی تولید برسیم.

یکه زارع افزود: صنعت خودروی ایران در سال 2011 در جایگاه سیزدهم دنیا قرار داشت که در سال 2013 با افت تولید به جایگاه بیستم رسیدیم که امیدواریم با تولید 3 میلیون دستگاه به رتبه های بالاتر برسیم.

وی افزود: آمار تولید ایران خودرو در سال 2003، 435 هزار دستگاه در سال 2013، 466 هزار دستگاه بود که متاسفانه در سال 2014 با 365 هزار دستگاه با افت تولید روبه رو شد.

یکه زارع با اظهار امیدواری برای افزایش تولید خودرو، گفت: امید است در سال 93 با تولید 600 هزار خودرو بتوانیم به جایگاه بهتری در تولید برسیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *