410 میلیارد ریال اعتبار به احداث بنادر صیادی اختصاص داه شد

23:15 - 30 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۸۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از تصویب 410 میلیارد ریال اعتبار جهت پروژه‌های مرتبط با احداث بنادر صیادی در سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، سید مصطفی بهشتیان در خصوص احداث بنادر صیادی در کشور گفت: بر اساس بررسی لایحه بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار لازم جهت تخصیص به پروژه‌های احداث بنادر صیادی کشور، اختصاص 410 میلیارد ریال به این پروژه‌ها در سال جاری مصوب شد.

مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به زمان تخصیص این میزان اعتبارات خاطرنشان کرد: بر اساس وعده‌های داده شده، انتظار می‌رود از تیرماه شاهد تخصیص این میزان اعتبارات به دفتر مطالعه و احداث بنادر صیادی باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب ساخت بنادر صیادی امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش قابل قبولی همراه بوده است، اذعان داشت: سال گذشته اختصاص 340 میلیارد ریال اعتبار به بخش مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران مصوب شده بود که از این میزان تنها 18 درصد آن تخصیص یافت.

بهشتیان با بیان علت عدم موفقیت در پروژه‌های احداث بنادر صیادی گفت: تخصیص اعتبارات در سال گذشته به حدی ناچیز بود که در عمل موفق نشدیم پروژه‌های احداث بنادر صیادی را طبق اهداف تعیین شده پیش بریم.

وی با بیان اینکه سال 93، 300 میلیارد ریال اعتبارات مصوب به صورت صد درصد اختصاص یافته بود، اظهار داشت: این امر طی سال‌های اخیر بی سابقه تلقی می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت: به نظر می‌رسد امسال نیز همچون سال 93 بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب به پروژه‌های احداث بنادر صیادی تخصیص یابد.

وی درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای تخصص اعتبارات امسال به بنادر صیادی کشور گفت: اعتبارات امسال برای تکمیل پروژه‌های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر هزینه خواهد شد.
 
بهشتیان خاطرنشان ساخت: همچنین از اعتبارات مصوب امسال جهت تکمیل پروژه بندر صیادی بابلسر در شمال کشور نیز هزینه می‌شود.

به گفته وی، این اعتبارات در اختیار پیمانکاران پروژه‌های مذکور جهت تکمیل مراحل ساخت طی سال‌های گذشته، قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات به پروژه‌های مذکور شاهد توسعه هرچه بیشتر بنادر صیادی در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بنادر صیادی زرآباد، به ستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جز طرح‌های احداث و پروژه‌های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک جز طرح‌های بهسازی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: پروژه‌های بنادر صیادی رأس میدانی، تنگ، جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری نیز جز طرح‌های ساماندهی قرار گرفته‌اند.
وی در این باره افزود: همچنین پروژه‌های بنادر صیادی جزیره لاوان و درگهان قشم جز طرح تأسیسات و تجهیزات زیربنایی مجتمع‌های صیادی بنادر صیادی است.

به گفته وی، اعتبارات امسال به تمام پروژه‌های بهسازی، احداث و ساماندهی بنا بر اولویت تقسیم خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به تکمیل پروژه‌های بهسازی، احداث و ساماندهی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور عنوان کرد: با تکمیل پروژه‌های بهسازی، احداث و ساماندهی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور، سال به سال شاهد رونق وضعیت صیادی و رضایت جامعه صیادان کشور خواهیم بود.

وی در پایان متذکر شد: در حال حاضر تمام پروژه‌های بنادر صیادی مطابق با طرح جامع بنادر صیادی، اصول و استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *