رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"کابالا"، حلقه مشترک صهیونیست‌ها و شیطان‌پرستان

10:12 - 30 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۵۴۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
در آیین کابالایی، ریاضت‌های شیطانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ یکی از نقاط اشتراک کابالیست‌ها با شیطان پرستان، تقدس نمادهای خرافی و فنون جادوگری است؛ اساسا سحر و جادو از آن جهت که اسرار آمیز است در میان کابالیست‌ها، حائز اهمیت است.
گروه سیاسی: در عصر حاضر که بحران هویتی، ساخت فکری و معرفتی بشر را تهدید می‌کند، فرقه‌های انحرافی زیادی در اقصی نقاط دنیا ظهور کرده‌اند؛ فرقه‌هایی که اگرچه مدعی نجات بشر از این بحران هویتی هستند اما با آموزه‌های دروغین و منحرف خود، پیروانشان را درگیر بحرانی وسیع‌تر می‌کنند.

گردانندگان اکثر این فرقه‌های انحرافی، آموزه‌های خود را از آیینی در یهودیت به نام "کابالا" وام گرفته‌اند؛ کابالا یا همان عرفان یهودی، آیینی است که مدعی تلاش برای درک رموز مخفی عالم است. ساختار کابالا مانند نظام کاهنان مصر، سری و درونی بوده و اساس آن را جادوگری تشکيل می‌دهد.

روایت آیین کابالا درباره آفرينش با آنچه در تورات موجود است، کاملا متفاوت است؛ این آیین تفسيری مادی‌گرایانه از آفرینش دارد و از این نظر بیشتر شبیه مذاهب مرموز و کهن شرق است تا تعالیم ادیان الهی.

کابالیست‌ها، بی‌اعتناء به تورات

کابالا را باید تعالیم پنهان و مستور بخشی از یهودیان دانست که به تعالیم تورات بی‌اعتنایی کردند و عقايد سری و مادی‌گرایانه مربوط به مصر باستان و سایر بت‌پرستان که بر جادوگری استوار بود را سرلوحه خود قرار دادند.

تعاليم  کابالا درباره خداوند کاملا مخالف حقيقت آفرينش است؛ در واقع می توان چنین گفت که تعاليم کابالا مفاهيم مختلفی درباره خداوند ارائه می‌دهد که بسياری از آن‌ها از ديدگاه «ارتودوکس» منحرف اخذ شده‌اند.

اصلی‌ترين انگاره دين يهود اين است که «خدای ما يکی است» اما کابالا ادعا می‌کند در حاليکه خدا در درجه اعلی و به صورت يگانه‌ای توصيف‌ناپذير وجود دارد، يکتاييش لزوما در تعداد زيادی صورت الهي تجلی يافته است؛ از اینرو کابالیست‌ها، تعدد خدایان را تبلیغ می‌کنند و این آموزه را «سيفراث» به معنای چهره‌های خدا می‌نامند.

بهره‌گیری از استعاره‌های جنسی در آموزه‌های کابالایی

در خداشناسی کاباليست‌ها نه تنها ديدگاه تکثر خدايان وجود دارد بلکه خداوند صورت دوگانه مذکر و مؤنث به خود گرفته و کابالیست‌ها برای توضيح چگونگی آميزش پدر و مادر آسمانی  و ايجاد آفرينش بعدی، صراحتاً از استعاره‌های جنسي استفاده می‌کنند.

از نکات قابل تامل خداشناسی کابالایی اين است که بر مبنای آن، بشر خلق شده،گونه‌ای موجود خدايی است. در واقع کابالا خدا را موجودی شبيه انسان تصویر می‌کند و او را نمونه ازلی و اولیه انسان معرفی می‌کند.

وجوه مشترک کابالیست‌ها و شیطان‌پرستان

نگاه و درک کابالیست‌ها از شیطان نیز قابل تامل است؛ آن‌ها شیطان را نه یک وسوسه کننده به بدی و شر که یک فرشته خادم برای آزمایش انسان‌ها  می‌دانند. در مكاشفات کابالیست‌ها نیز به عدد 666 عدد مقدس شیطان‌پرستان اشاراتی شده است.

در آیین کابالایی، ریاضت‌های شیطانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ یکی از نقاط اشتراک کابالیست‌ها با شیطان پرستان، تقدس نمادهای خرافی و فنون جادوگری است. اساسا سحر و جادو از آن جهت که اسرار آمیز است در میان کابالیست‌ها، حائز اهمیت است.
  
توجه ویژه شبه عرفان کابالا به سحر و جادو و فلسفه بافی‌هایی که در مورد ماهیت شر و پیوند آن با ساحت خداوند برقرار نموده، موجب شده که بسیاری از گروه‌های شیطان‌گرا به صورت مستقیم  و غیرمستقیم، از مفاهیم  و آئین‌های این عرفان کاذب در فرقه‌های خود بهره‌گیری کنند.

آموزه‌های کابالا، پشتوانه جنایت‌های رژیم صهیونیستی

اما پیرامون نوع رابطه میان اعمال وحشیانه و جنایتکارانه رژیم جعلی صهیونیستی و آموزه‌های عرفان منحط کابالا، مباحث زیادی مطرح شده است؛ بسیاری از اندیشمندان و تحلیل‌گران، پشتوانه فکری و اعتقادی سران رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی را آموزه‌های کابالیستی می‌دانند که رگه‌هایی از نژادپرستی نیز در آن مستتر است.

در سال 2014 میلادی در زمان تهاجم وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرک نشینان غاصب صهیونیستی، ضمن حمایت از کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست،متاثر از آموزه‌های کابالایی، خواستار کشتار همه فلسطینیان و اعراب بودند و با برپایی تظاهراتی شعارهایی را در این زمینه سر می‌دادند.  

 آموزه‌ها و نمادهای کابالایی در هالیوود

آموزه‌ها و نمادهای کابالایی در امپراتوری رسانه‌ای و تبلیغاتی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ظهور و بروز زیادی دارد؛ تقریبا می توان سناریو اکثر فیلم‌های هالیوودی را برگرفته از آموزه‌های کابالایی دانست؛ قرابت میان عرفان منحط کابالا و دستگاه عریض و طویل هالیوود به قدری وسیع است که فرقه ای تحت عنوان کابالا هالیوودی شکل گرفته است.

نماد کابالا هالیوودی دست بند قرمزی است که آن را می توان در دست اکثر کارگردانان و بازیگران فعال در هالیوود مشاهده کرد؛ شاید بتوان "جیمز کامرون" کارگردان برجسته هالیوود را چهره شاخص جریان کابالا هالیوودی دانست.

 شاخصه اکثر ساخته‌های این کارگردان علاوه بر جلوه‌های ویژه حرفه‌ای و تصاویر حیرت‌انگیز، آموزه‌های کابالایی موجود در آن‌ها است؛این امر را می‌توان به طرز آشکاری در فیلم "آواتار" آخرین ساخته این کارگردان مشاهده کرد؛ در این فیلم، موجودات نیمه انسان و نیمه حیوانی موسوم به "آواتار" در سیاره‌ای به نام "پاندورا"، گرداگرد درختی مقدس زندگی می‌کنند؛ با نگاهی به آموزه های کابالا درمی یابیم که درخت در این فرقه عرفانی منحط از اهمیت و تقدس خاصی برخوردار است و کابالیست‌ها، درخت را واسطه میان عالم ملکوت و عالم ناسوت می‌دانند و اعمال عبادی خود را عمدتا در برابر درختان انجام می‌دهند. 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *